jens karlskrona Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Har fått in en del Majano i burken! Snygga förvisso (gröna) , men nej tack!!Finns det någon slags biologisk bekämpning i form av fisk/räka som tar dessa utan att ge sig på övrigt lägre, eller är det till att börja kanylmörda eländet? Citera
Danne_b Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Vad e majano?En pest-anemon som liknar glasrosor i sättet de sprider sig m.mMvh Citera
Danne_b Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 ingen bild på dom?Här är en som jag hade för ett tag sen.Mvh Citera
Doris Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 https://www.saltvattensguiden.se/forumet/attachment.php?attachmentid=9262&d=1161042045 Citera
Danne_b Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Hehe... roligt att du tog samma bild =)Mvh Citera
Danne_b Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 ganska fin ju:-)Ja, den var mycket snyggare i verkligheten (det var första fotot jag tog med den kameran). Men problemet är när de börjar sprida sig som pesten =(Växer så det knakar gör de också.Mvh Citera
Shark Of Sweden Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 oki bränner dom andra djur? Dom ser ganska stora ut....går det inte bara att rycka loss dom? Citera
keyser Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Så här ser majanon ut som Jens har, den är riktigt snygg Citera
Pidda Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Verkar som jag också har sådana, tre st som jag har sett.Dom är riktigt snygga, synd att ta död på dom..Mvh Peter Citera
jens karlskrona Postat 12 december 2006 Författare Postat 12 december 2006 Verkar som jag också har sådana, tre st som jag har sett.Dom är riktigt snygga, synd att ta död på dom..Mvh PeterNär det plötsligt är 150 st av dom och dom bränner din sps så är dom inge vidare fina i mina ögon längre..Om ingen har något konkret angående biobekämpning så ser jag till att plocka hem aktivt kol och börjar blanda kalk/citron vatten!Det är jäkligt många så det lär ju bli ett par svordomar, suck...Birgitta sa en smart grej att det kanske inte är en bra idé att klippa så många på en gång, dom är ju ändå rätt stora men kör man med aktivt kol så kan man säkert ta det i en sådär tre omgångar? Tankar och erfarenheter???// J Citera
keyser Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Jag har en ozonisator hemma om du vill låna Citera
Sunny Postat 12 december 2006 Postat 12 december 2006 Det brukar gå att pilla bort dem ganska lätt med fingrarna,de drar ihop sig till en boll å du behöver inte oroa dig över att de ska gå sönder så lätt och sprida sig vidare. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.