nelson Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Hejsan!Jag får lite kiselalger titt som tätt utan att jag tillför något kisel.Min ls har förmodligen kisel lagrat sedan uppstarten. Jag undrar därför hur man lakar ur kisel ur stenen, tex zeolit rowaphos eller något annat som skulle vara bra för detta ändamål, förslag mottages mer än gjärna.Hls Ola Citera
stigigemla Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 Det finns ett preparat som heter silikarbon som skall kunna ta bort silikat ur akvarievattnet. Citera
nelson Postat 30 december 2006 Författare Postat 30 december 2006 Hejsan!Jag har silikatfilter, det är noll silikat i osmosvattnet. Silikarbon ska jag kolla upp.Nelson Citera
crille Postat 30 december 2006 Postat 30 december 2006 hmmm ,är du säker på att det är kiselalger? Citera
judas Postat 4 januari 2007 Postat 4 januari 2007 Det finns ett preparat som heter silikarbon som skall kunna ta bort silikat ur akvarievattnet.Är det någon skillnad mellan silikatabsorberande mtrl som man har efter osmosen & de man lägger i en strumpa i karet?Har sett att Aquapro2000 har silikarbon. Finns det någon annan butik som har detta?Finns det andra mtrl som är likvärdiga silikarbon? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.