wrang Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Jag använder min IKS simmod modul för att dimmra 2st T5 blåljus i rampen. Funkar kanon. Citera
Micke_Tj Postat 7 januari 2007 Författare Postat 7 januari 2007 ok så simmodden är ett krav för att dimma deras ramper? Citera
orka Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 jag dimmrar 4st t5 och 2st tunze streamers med simmoden.den dimmbara kontakt dosan kör jag 2st fischer pumpar o månljus funkar bra.simmoden dimmrar helt steglöst,medan kontaktdosan dimmrar i steg. Citera
Micke_Tj Postat 7 januari 2007 Författare Postat 7 januari 2007 finns det några andra alternativ istället för Dimmning Med IKS? Citera
Lasse Postat 7 januari 2007 Postat 7 januari 2007 Dimningsbara drosslar kan vara av typ digitala eller analoga. I det analoga fallet (som det är troligt att det är i ditt fall) så styrs dimningen av en signal 0-10V. Om du kan få fram en styrspänning (DC = likspänning) som du kan variera mellan 0 - 10 V (ex potentiometer) så kan du få det att funka manuellt och några av elektronikexp. här på forumet kan nog komma med ngt förslag som gör det automatiskt.MVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.