Gå till innehåll

kejsarfråga


joney

Rekommenderade inlägg

en liten reflektion.. om man har 20-30 småfiskar i ett 500 liters e det ingen som gnäller.. men stoppar man i 3-4 st större fiskar blir det livat.. tror knappast små fiskarna mår så mycket bättre i denna fisksoppa som man sett i ett antal kar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Dismember

Med den tesen så kanske en babyrevhaj passar bra också i karet. jag såg en gång 2 st påfågelciklider som var över 30cm stora i ett kar som var 75 cm långt, den en stod bakom den andra och de kunde inte simma bakåt,framåt eller vända så om man släppte i 30 neontetror istället i det karet så skulle nog de trivas bättre. eller har jag fel?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med den tesen så kanske en babyrevhaj passar bra också i karet. jag såg en gång 2 st påfågelciklider som var över 30cm stora i ett kar som var 75 cm långt, den en stod bakom den andra och de kunde inte simma bakåt,framåt eller vända så om man släppte i 30 neontetror istället i det karet så skulle nog de trivas bättre. eller har jag fel?

ja en haj det har jag inte tänkt på tack :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Dismember

Och när de blivit stora och vackra så är det alltså dags att avyttra dem då precis när de har fått de vackra färgerna, Jag tror inte Joney har tänkt sig detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att det funkar med dessa tre Kejsare tillsammans, dessutom brukar dom inte bli så stora som dom blir i naturen i ett akvarium oavsett om du har ett 500 eller 2000 liters kar. Min äldsta kejsare är en Navarchus som jag haft i ca 9 år den är nu ca 14cm, var ca 9cm när den köptes, det mesta av tillväxten har skett de senaste fyra åren i 1400 liters karet. Mina kejsare har alltid inordnat sig i en rangordning och bråkar i princip aldrig. Det blir inte ens några större stridigheter när jag introducerar en ny kejsare heller, oavsett om den är stor eller liten, den hittar snabbt sin plats i gänget. Låt bara inte en ensam kejsare gå i karet först och få för sig att hela karet är dens revir, utan släpp i två eller alla tre på en gång.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest Dismember

Tycker du verkligen att de är riktigt att ha 3 st stora kejsare i ett kar men måtten 75x75x95, ingen större simyta där inte. Nu ska du inte missförstå mig joney för ditt kar är verkligen fint men stora kejsare tycker jag inte för det är verkligen en isoleringscell och med de små ytorna tror jag att det kommer bli stress och irritationer.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...