Gå till innehåll

läderkorall


Boboooo

Rekommenderade inlägg

Hej, jag har en sacrophyton (tror det stavas så) en läder korall iaf, som slog ut innan men nu har den varit som en tråkig läderbit i 2 dagar, samtidgt som detta hände hade jag köpt en annan kjukkorall som jag placerade på andra sidan av karet, nu slår ingen av dem ut alls.

När man rör vid min läderkorall så lossnar tunna vita bitar från den, kan det vara att den ömsar skinn, och hur länge gör den det egentligen.

Mvh paul

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När du sätter ner en läderkorall i ett nytt kar så byter den vatten, ser då ut som en skrumpen gammal skinnbit och den kan slemma vilket kan se ut som vita bitar som trillar av. Ge den någon vecka så blir det nog bättre.

När jag startade upp mitt kar så var läderkorallerna jättefina första 2 dygnen och sedan såg dom ut som om dom ville kryppa in under huden på sig själv i 1-2 veckor. Nu så har dom dock anpassat sig och byter inte vatten så ofta utan ser fräsha ut.

/Carl S.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Paul!

Jag rekomenderar dig att täven titta om du kan se små ägg vid foten alternativt runda områden som ser ut som linser på foten. Om jag inte missminner mig kan detta tyda på parasiter i koraller. Dock bör du säkerställa det i så fall med någon mer erfarenhet än mig!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...