BAminoff Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 Tänkt se om jag kan fixa till ett jämnare och bättre flöde i mitt kar.Hamnade i trädgårdsbutiken som påstods sälja pvc rör. Det gjorde dom inte däremot hade dom massor av grejer ,från aqua interiör, som man kan använda till dammar ute.Många kopplingar hade dom. Är det nån som vet om man törs använda dom i karet. Dessutom undrar jag ,hur ni gör om ni vill proppa igen ena sidan av ett pvc rör?MVH BA Citera
stigigemla Postat 18 januari 2007 Postat 18 januari 2007 Grenkopplingarna är inte limbara men går fint att använda med svart poyetenslang. Kranarna är ofta inte helt täta men för att reglera ett flöde nere i en sump är de utmärkta. Har du EKO eller Citygross i närheten betlar 2/3 för dem.Det finns ändkappor man limmar utanpå PVC-rör och ändplugg man trycker in i PE-slang.Waterboys.se har en del PVC och det ligger i Alvesta så där kan du handla billigt när du hälsar på mig nästa gång. Citera
BAminoff Postat 18 januari 2007 Författare Postat 18 januari 2007 Tack Stig du är en klippa.Birgitta Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.