Postat 23 januari 200718 år Har använtBM 200 (köpt av Aquafair) sedan ett par månader tillbaka. Mycket bra skummare, tyst, produktiv och användar vänlig. Har haft kontakt med Joerg Blei på ATI angående utflödessidan på skummaren. Idag finns ingen möjlighet att reglera utflödet eftersom höjden är fast bestämd. Inom kort kommer samma modell med justerbar höjd för våt resp torr skummning. På nedan sida har man testat skummare och funnit ut bla att djupet i sumpen skall vara 18 cm för optimal funktion.http://www.abenteuer-miniriff.de/Testberichte/ATI_Bubble_Master_/ati_bubble_master_.html HNg
Postat 23 januari 200718 år Man kan justera vatten nivån inne i skummaren igenom att sätta nåt framför utlopet på vattnet så att du skapar ett typ motstånd .Då kan man få lite olika resultat på skummingen , eller hur hårt du vill skumma på ett enkelt sätt.
Postat 23 januari 200718 år Säkert helt rätt, men på BM 200 så är den enligt ATI inställd i grunden för våt skumning. En del på bla RC har uttryckt önskemål om att kunna skumma avsevärt torrare än vad grundinställningen är. Själv reglerar jag skumningen genom höjning resp sänkning av sump vatten nivån (15-25 cm). Detta fungerar för mig och skummet är våt men inte för vått. Jag har under alla omständigheter själv beställt modifierings kittet från ATI. Vi får väl se hur det blir!HNg
Postat 24 januari 200718 år Vad jag vet så finns det ingen som har dom hemma. Jag har tagit mina ifrån aquapro2000 båda gångerna och det har tagit ett par dagar max att få hem dom direkt till dörren. (Jag skickade ett paket till wrang på 5kg för ett par veckor sen och det kostade 150kr till hans postkontor. När jag köpte skummaren ifrån aquapro handlade jag även lite annat också och vikten blev 20kg.Det kostade 221kr totalt i frakt hemkört till dörren. Hur får dom ihop det?? )Om jag säger så här: en webbutik i sverige köper produkt xxxxx och lägger på en 20-30%, samma produkt kan t.ex aquapro lägga på 50-100%Sen måste jag passa på att säga hur mycket jag avskyr aquapro, har skickat en väldigt "simpel" fråga till dem kanske tre-fyra gånger, men får inget svar! Trots att de skulle kunna ge mig ett enkelt: ja eller nej. Vad är orsaken då kan man fråga sig... Jo, de tjänar inget på att lägga ned tio sekunder på att skriva t.ex "nej, det kan vi inte". Skulle jag betygsätta dem så blir det sämsta möjliga poäng!Men Harald från aquaristic, honom gillar jag bara mer och mer. Han gav mig t.o.m ett "speciellt" mail adress, och när jag frågat en sak via det mailet har jag fått ett svar oftast inom någon timme, ibland inom bara några minuter!Service är det när de tar sig tid och ställer upp för kunden, och då menar jag även om företaget ifråga inte är helt hundra på att man kommer att handla från dem. Hur som helst, där gick de miste om ca 2000 euro.
Postat 24 januari 200718 år jag har inte alls samma uppfattning om Aquapro2000, har alltid fått svar på mina mail, dock oftast inte inom minuter eller timmar, men svar har jag fått
Postat 24 januari 200718 år jag har inte alls samma uppfattning om Aquapro2000, har alltid fått svar på mina mail, dock oftast inte inom minuter eller timmar, men svar har jag fåttSamma här!!
Postat 28 mars 200718 år Christer,Kan du inte avsluta tråden med att berätta vilken skummare du köpte, och varför?/Calle
Postat 28 mars 200718 år Författare Christer,Kan du inte avsluta tråden med att berätta vilken skummare du köpte, och varför?/Calle Visst kan jag det. Jag köpte en begagnad Bubble King 250 Ext. Jag köpte den pga BKs utmärkta rykte, för att den bara var använd några månader och för att jag fick den till ett, i förhållande till nypriset, mycket bra pris. Det som verkligen fick mig att tänka efter innan jag slog till är det faktum att den är extern. Risken för missöden känns naturligtvis mycket större när skummaren står i en garderob bredvid akvariet istället för i sumpen.
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.