Gå till innehåll

Bra produkt för redox/pH?


Clownen

Rekommenderade inlägg

Ville bara höra om någon har en åsikt om den här produkten eller märket?

Weipro pH & ORP 2310:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320050066790&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX&refitem=140071635903&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget

Har ni andra förslag på liknande produkter som inte kostar skjortan så dela gärna med er.

Mvh

Peter

post-1277-14468913595489_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

denna redox/ph mätare kostar ca ~2800 med frakt. har ingen erfarenhet av den. Men om du är ute efter billigare alternativ - kolla med 'keyser' här på SVG, han har tidigare kunnat ordna 'noname' redox/ph controller för ca ~1700 kr med elektrod om jag minns rätt. De ser ut som Aqua medics controllers, och kan mäta antingen ph eller redox, ej båda samtidigt då det finns en switch på dem för reglera till ett av dem.

~Henrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tipset Henrik.

Jag känner en kille här i Finland som håller på med saltvatten och han reser ofta till Kina. Han ska köpa en ny som han säljer till mig för 130 Eur. Även om garantin inte är som i Sverige så tänker jag beställa en. Vet någon om dessa testapparaturer har en tendens att lätt gå sönder?

Meddelar hur den funkar om en månad ungefär när jag fått den.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...