Freddi Postat 4 februari 2007 Postat 4 februari 2007 Jag är också intresserad.Som nybörjare har jag inte mycket att komma med men lyssnar gärna och lär. Citera
christian Postat 5 februari 2007 Postat 5 februari 2007 Mitt saltvattenskar har väl haft en dalande tillvaro det senaste två åren.Men jag är gärna med på en lite träff. Citera
MattiasN Postat 5 februari 2007 Postat 5 februari 2007 många intresserade, nu ska vi bara komma till skott oxå! Ta inte sista helgen i mars bara, då ska ju Lasse köra en visning på Universeum! Citera
Scooby_doo Postat 5 februari 2007 Postat 5 februari 2007 bra initiativ, är oxå intresserad!~Henrik Citera
cutekid Postat 13 februari 2007 Författare Postat 13 februari 2007 Jag tycker vi satsar på mars, gärna efter den 14:e då jag har haft min opponering Mvh Citera
Raketforskaren Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 Mars funkar för mig, jag kan iofs. när som helst. Citera
-=Mr_B=- Postat 13 februari 2007 Postat 13 februari 2007 Jag kan mest när som helst, och kommer som sagt väldigt gärna. Om någon ska bila förbi HBG liftar jag gärna, annars tar jag tåget till Lund, och hoppas någon annan gör det samma, för jag är urkass, om inte sämre, på att hitta oavsett vart jag ska. B! Citera
Ingvar Hellmalm Postat 14 februari 2007 Postat 14 februari 2007 SMA (Sveriges marina akvariesällskap) har möten 1 gång / mån i Skåne. Vi är en samling stofiler (hög medel ålder) men vi har ofta möten hemma hos med många fina kar dock inte mitt numera. Info Mats Tångberg <mailto:mats.erling@glocalnet.netNi bör ha viss erfarenhet! Citera
ppihlstrom Postat 14 februari 2007 Postat 14 februari 2007 Hej Ingvar!Du säger att vi bör ha viss erfarenhet.... vad menar du då? Att vi måste ha erfarenhet av saltvatten osv, eller att vi måste ha erfarenhet av att ha träffar? Eller något annat? Kan du förtydliga? Personligen har jag inte mycket erfarenhet av någondera, men kunde tycka att det vore intressant att träffa sådana som kan, ju...SMA (Sveriges marina akvariesällskap) har möten 1 gång / mån i Skåne. Vi är en samling stofiler (hög medel ålder) men vi har ofta möten hemma hos med många fina kar dock inte mitt numera. Info Mats Tångberg <mailto:mats.erling@glocalnet.netNi bör ha viss erfarenhet! Citera
daniel_i_malmö Postat 14 februari 2007 Postat 14 februari 2007 Som jag skrivit tidigare i den här tråden, den helt självklara aktiviteten för alla saltnissar i Skåne den här våren borde vara Malmö Akvarieförenings nästa möte då Lasse kommer och håller ett föredrag om saltvatten med inriktning på nanoakvarium.Detta måste vara den största saltvattensbegivenheten i Skåne på många år så jag förstår inte riktigt varför inte detta tycks vara intressant. Är ni rädda för traditionella akvarieföreningar? Även icke-medlemmar är välkomna på våra möten. Det går också bra att bli medlem och ta del av våra andra, ofta sponsrade, aktiviteter tex danmarksturer (https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=15357) och tysklandsresor. Citera
daniel_i_malmö Postat 14 februari 2007 Postat 14 februari 2007 Mer aktiviteter i Malmö Akvarieförening:Den 3e mars håller vi vår storauktion. Alla är välkomna att lämna in auktionsgods och att bjuda! Passa på att rensa ut bland era fraggar och oanvända tillbehör!Jag postar mer info om auktionen i en egen tråd inom kort. Så länge får ni lite info här:Auktionen kommer att äga rum i ISS lokaler på Södra Bulltoftavägen 46 på Kirseberg.Inlämning av auktionsgods kommer att starta 10.00Auktionen startar 12.30Inträde 20 kr.Vi är mycket tacksamma om de som planerar att ta med sig auktionsgods föranmäler detta, men det är inget tvång.Skicka ett mail till:auktion2007@malmoakvarieforening.seoch beskriv vad du vill auktionera ut, så detaljerat som möjligt. (Art, pryl, antal per påse/förpackning, storlek osv.) Ange också telefonnr.Det går bra att sätta ett minimipris, men tänk på att ett lågt utgångspris inte behöver betyda ett lågt slutpris utan kan vara ett bra sätt att få igång budgivningen.Det går naturligtvis bra att komma med auktionsgods utan att föranmäla, men det underlättar och sparar tid om ni föranmäler. Inlämningen av auktionsgods börjar kl 10. Kom inte för sent! Citera
daniel_i_malmö Postat 14 februari 2007 Postat 14 februari 2007 För övrigt dyker jag själv gärna upp på en saltträff om tiden passar. Alltid kul att se andras akvarium! Jag röstar för någon gång i slutet av mars. Citera
alofstrand Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 jag kommer gärna på en träffmvh andreas Citera
drakfisk Postat 21 februari 2007 Postat 21 februari 2007 jag också intresserad har tyvärr inte själv plats håller på o bygga om hemma så det är rena krigszonen Citera
Scooby_doo Postat 23 februari 2007 Postat 23 februari 2007 ngt datum bestämmt?tycker som Daniel nämnt det vore kul om alla kunde ses på Malmö Akvarie förening - ja de de är 'söta' men ej farliga!,,, tänkte då Lasse kommer den 8:e Mars och föreläser om Nano!!. (själv kanske jag är i Libanon då, men ej säkert och hoppas kan vara med).~Henrik Citera
alofstrand Postat 24 februari 2007 Postat 24 februari 2007 den 8 mars är det saltkurs på malmöakvarieförening Citera
Lasse Postat 24 februari 2007 Postat 24 februari 2007 Jag tycker vi satsar på mars, gärna efter den 14:e då jag har haft min opponering MvhPå vad?MVH Lasse Citera
cutekid Postat 24 februari 2007 Författare Postat 24 februari 2007 På vad?MVH LassePluggar till lärare i grundskolans tidigare år. Har nyligen skrivit ett examensarbete om: Barns utsagor om integration mellan förskoleklass och skola - med fokus på den sociala och lärande situationenIntegration between Preschool Class and School - viewed by children focused on their social and learning situation Mvh Citera
Lasse Postat 24 februari 2007 Postat 24 februari 2007 Pluggar till lärare i grundskolans tidigare år. Har nyligen skrivit ett examensarbete om: Barns utsagor om integration mellan förskoleklass och skola - med fokus på den sociala och lärande situationenIntegration between Preschool Class and School - viewed by children focused on their social and learning situation MvhTack - var lite nyfiken bara. MVH Lasse Citera
Scooby_doo Postat 5 mars 2007 Postat 5 mars 2007 jag tänkte komma den 8:e, ngn annan som ska på föredraget med Lasse?Kunde vara kul om ngn vill passa på att byta ngt med. Letar själv efter lite levande sand, samt fraggar är alltid intressant.~HenrikSom jag skrivit tidigare i den här tråden, den helt självklara aktiviteten för alla saltnissar i Skåne den här våren borde vara Malmö Akvarieförenings nästa möte då Lasse kommer och håller ett föredrag om saltvatten med inriktning på nanoakvarium. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.