Gå till innehåll

blåbetong i akvariet?


Draedon

Rekommenderade inlägg

On 2007-01-31 at 10:23, Draedon skrev:

Vi har ett gäng härligt klantiga hantverkare hemma just nu som installerar ventilation i kåken, problemet är bara att väggarna är i blåbetong och dom måste kyla med vatten när dom borrar = stänk överallt nästan. Idioterna/hantverkarna täcker iofs för med plast men det verkar inte funka bra för dom (dom har stänkt ner väggar i 4 rum som måste målas om.. jippi..).

Är lite orolig för akvariet nu, har inte min överdel på pga den har fått ett till lager färg.

Och jag sa åt dom väldigt bestämt att det ABSOLUT inte fick komma något "betongstänk" i akvariet, det var inte acceptabelt.. Men man vet ju aldrig vad dom är galningarna lyckas med. Och blåbetong är säkert inte så bra för akvariet, vad tror ni?

Tja Draedon, bra fråga. Jag tror inte att det är bra att de byggt med blåbetong då det är en stor källa till radon problem. Jag läste lite om blåbetong på https://xn--radonmtning-q8a.se/blabetong/ men du kan kolla själv också om du vill

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...