Gå till innehåll

featherstar


fredrik.tern

Rekommenderade inlägg

Helst levande plankton. Om du inte har tillgång till det så prova med något av de planktonprodukter som finns att köpa. Möjligtvis kan de ta cyclops också. Du måste i vilket fall mata den om du skall få den att överleva.

Lycka till, ett fantastiskt vacker djur.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill egentligen inte vifta med pekpinnar men det är ju bättre att läsa på eller fråga innan man köper djuret.

Ur Reef Secrets (Nilsen & Fosså) "Living on tiny plankton only, such as foraminifers, tiny crustaceans, and phytoplankton. Extremly difficult to feed." "All crionoids are extremely difficult if not impossible to keep. In general, they should not be collected or purchased."

Ur Reef Invertebrates (Calfo & Fenner) "Crinoid Fether Stars and Sea Lilies are categorically tragic aquarium subjects from any perspective in the industry and troughout the cain of custody upon import. Both are very delicate to handle and ship, on top of which they are also extremely impractical, perhaps impossible, for the avarage aquarist to keep in an aquarium."

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tyvärr har dessa, åtminstone tidigare varit jättesvåra att hålla vid liv, men nu det fodersystem från t.ex faunamarin för dessa djur,så ska det förhoppningsvis funka bättre.

Jag har för mig att dessa är transportkänsliga, så det finns ju andra fallgropar med dessa , förutom foderproblematiken

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag provade en sån för en 6-7 år sedan, den klarade en vecka - vis av denna lärdom kollade jag upp vad det egentligen var för djur och insåg att dessa inte borde importeras av akvariehandlare överhuvudtaget.

Men å andra sidan så ansågs ju en acropora vara expertsvår bara för, typ 10 år sedan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...