Clownen Postat 14 februari 2007 Postat 14 februari 2007 HejJag bytte två T5 rör idag och när jag testade dem så märkte jag att lysrören lyste betydligt starkare i båda ändarna ungefär en fjärdel in från kanterna, mot vad de gjorde i mitten (både med nya och gamla lampor). Är detta normalt och något jag inte lagt märke till tidigare eller är det dags att byra någon annan del i armaturen? Den är 1,5 år nu och rören är på 54w. Är detta normalt?MvhPeter Citera
donrosa Postat 14 februari 2007 Postat 14 februari 2007 HejT5 rören är så innan de blir varma.Vänta några minuter så försvinner det och hela rören lyser lika bra.MVHLars Citera
Clownen Postat 14 februari 2007 Författare Postat 14 februari 2007 HejT5 rören är så innan de blir varma.Vänta några minuter så försvinner det och hela rören lyser lika bra.MVHLarsOk det var lite det jag funderade över också men jag tyckte jag väntade "några minuter". Kanske borde väntat några minuter till. Då vet jag att jag inte behöver oroa mig över detta.Tack Lars! Citera
donrosa Postat 14 februari 2007 Postat 14 februari 2007 Hej igen.Du får nog vänta upp mot 10 min innan de lyser fullt.Lars Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.