morphriz Postat 19 februari 2007 Postat 19 februari 2007 Hej alla, nu har jag tittat runt på pvc(igen) och kommit fram till att det är helt j-a omöjligt att få tag i pvc som passar applikationer i akvarium. Är verkligen det enda alternativet tryckrör? Jag har inte tänkt klämma på med 16bar i akvariesammanhang och för mindre dimenstioner, 15 & 25mm, finns det ju inget mindre? Amerikanerna har en sorts billiga vita rör som folk verkaranvända mycket, tål lite tryck och är limbara(med cement).För stora grejer har de svart abs som är ännu billigare.Det som förvånar mig är att det inte verkar finnas några "skräpgrejer" här i sverige. Är det verkligen så? mvh Mattias Citera
stigigemla Postat 19 februari 2007 Postat 19 februari 2007 Här köper jag mitt. Det är ju inte fullt sortiment men det är billigt.http://www.waterboys.se/catalogue/rordelar1.pdfKranar använder jag 390- serien på sidan 67. De fungerar men droppar ofta litet så de är bara för användning i sump. På sidan 68 finns monteringsklämmor mm. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.