Gå till innehåll

Försvunna skivisar


Guest Karlsson

Rekommenderade inlägg

Guest Karlsson

Har de senaste dagarna märkt att mina skivanemoner decimerats i antal utan att jag kan förstå varför. Alla värden är ok och det lustiga är att de som saknas är helt spårlöst försvunna smiley5.gif. Ingen av mina invånare ska käka skivanemoner vad jag vet så jag kan verkligen inte förstå vad detta beror på. En av mina eremiter brukar vara lite "ruffig" när han knatar omkring och knuffar då ibland ner dem men de hittar man ju liggandes på botten av akvariet, men nu som sagt är de ju helt försvunna....

Någon som har några idéer?

Har fö hittat två sniglar av ngt slag krälandes i karet men de verkar rätt harmlösa...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

??? Ja du , man kan ju undra. tror du inte att de kan ligga någonstans under din levande sten. Brukar vara svårt att upptäcka vart bara.

I övrigt så undrar jag om du tillsätter jod? De är älskare av detta, anars så tynar de iregel bårt.

Du hittar dem nog säkert någonstans i karetsmiley2.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 månader senare...

Jag har en sten där mina skivisar älskade att vara men nu håller de sakta men säkert på att tyna bort.

Allting växer så det knakar i akvariet men på just den stenen så "pulvriseras" skivanemonerna. Det är ingen överdrift för tar man i dem så får man brun gegga i näven och det är allt som är kvar utav den skivisen som man har pillat på.

Detta är naturligtvis ett mysterium för mig då skivisarna växer bra på andra stenar runt omkring i akvariet samt att alla värdena är ok.

Därför undrar man ju såklart ifall någon annan har varit med om liknande och vad det kan vara som händer.

mvh Andre

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...