Gå till innehåll

hobbyn i hemmet...


Draedon

Rekommenderade inlägg

Tänkte kolla med er om salthobbyn har tagit andra former än just akvarium i era hem? Jag har precis gjort i ordning ett rum hemma till dottern och av någon oförklarlig anledning så blev temat fiskar... alltifrån lampor till mattor är det fiskar på, och även en vägg.. har en kompis som är duktig med sprayburken, gav honom en hitta nemo bok och lät honom gå lös i rummet. :)

Sen så kommer det ev slinka in ett molly på hennes rum, för lilltjejen måste ju ha ett eget akvarium, eller hur?

Finns det fler fanatiska akvarister här på guiden som låter akvariet invandera andra delar av hemmet, eller har ni en mer distanserad inställning till hobbyn? :)

post-2037-14468913766432_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

COOLT Draedon!

Tja, man har ju duschdraperi med sjöhästar på. IKEAs sängkläder med fiskar och koraller. Från samma ställe har vi även transparanta fisk-klistermärken, som sitter på kaklet i badrummet. Massa fiskmagneter på kylskåpet. En stor träfisk, köpt i thailand (30x30cm). En hyfsat stor stoppad ocelleris/nemo från Universeum. Fiskar i lera och tyg. Tallriksunderlägg med korallrev. En megastor snäcka liggandes i en hylla i vardagsrummet + ett fat på bordet med div. vanliga/ovanliga snäckskal.

Så nej, det är väl inte så mycket...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte kolla med er om salthobbyn har tagit andra former än just akvarium i era hem? Jag har precis gjort i ordning ett rum hemma till dottern och av någon oförklarlig anledning så blev temat fiskar... alltifrån lampor till mattor är det fiskar på, och även en vägg.. har en kompis som är duktig med sprayburken, gav honom en hitta nemo bok och lät honom gå lös i rummet. :)

Sen så kommer det ev slinka in ett molly på hennes rum, för lilltjejen måste ju ha ett eget akvarium, eller hur?

Finns det fler fanatiska akvarister här på guiden som låter akvariet invandera andra delar av hemmet, eller har ni en mer distanserad inställning till hobbyn? :)

Häftigt !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tja, vi har diverse stenar o snäckskal i badrummet, några målningar av bla sjöstjärnor som min fru gjort... ungarna har tidigare haft ett eget akvarium, men pga utrymmesbrist fick jag plocka bort det (trummor o gitarrer tar plats nu)... Mjukis Nemo finns det ju naturligtvis... Inte riktigt i klass med Karro_barro, men på god väg ;)

Kul tråd!

EDIT: glömde att vi även har två st små glasfiskar som vi köpte på brölloppsresan...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...