Gå till innehåll

anemon i ett nano?


Rekommenderade inlägg

Har tyvär tappat namnet på den, men ska försöka fixa fram det i veckan.

Den är beige till färgen med orange fot:snurrig: och värkar inte vara ljus beroende.

Men hur som helst, tror ni att man skulle kunna ha den i ett nano under en liten tid?

Hur stor vatten mängd behöver dom ha?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rent tekniskt sett så behöver de väl bara ha vatten nog att sträcka ut sig åt alla håll. Det handlar inte om hur mkt vatten den behöver,det handlar om hur mkt vatten du behöver för att hålla dina vattenvärden stabila vilket är anemonens krav. På rak arm kan jag inte komma på någon anemon som inte är ljusberoende, vad är det för anemon som inte är detta?

Skulle rekommendera att du väntar tills du har ett större kar som varit problemfritt i minst några månader innan du släpper ner en anemon i det, är knappast värt risken att anemonen dör innan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Grejen är att jag har två stycken anemoner (samma art), och dom verkar trivas alldeles för bra, som dom växer.

Så jag har tankar på ett större kar tills sommaren, men tänkte under tiden flytta över den mindre anemonen till ett nano då den har börjat att "bränna" mina kolonianemoner.

Och det här med ljuset, ingen av dom två vill sitta i den del av karet jag har en mh 150w lampa. Utan hamnade till slut efter lite flyttande, nere på botten på den sidan jag bara har 2st t5 och 2st t8.

Låter kanske konstigt, men dom äter och växer på bra! Den ena åt till och med upp min sjö hare:censur:

Men om ni inte tror att det skulle funka med ett nano så får jag väll ta coh sälja den ena:ledsen:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Antar att jag blir tvungen att sälja den ena av anemonerna, eftersom det troligen inte skulle funka att ha den i ett nano under en tid.

Men hur ska jag få bort den från sin plats?

Den har kilat in sig ganska bra mellan ls en.

Och jag vill ju inte ändra cirkulationen i karet för då är ju risken att båda börjar att flytta på sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...