pikkenix Postat 6 mars 2007 Dela Postat 6 mars 2007 Köpte mig ett par clowner i helgen (första fiskarna i karet:smiley20:) men efter ca. 1 timme i karet så hamnade de båda i hörnet till avrinningskammaren (detta var i lördags). Sedan dess har jag sett en av dem ute på vift i karet, efter att MH:n släckts igår kväll. Idag är de båda tillbaka i sitt hörn och rör sig inte många cm från det.Hoppas ju att inget är fel utan att de gillar hörnet och hamnat där av den anledningen - jag tycker dock det är mindre kul att ha dem i ett hörne bakom en massa sten så att jag måste titta runt hörnet för att se dem.Är detta normalt i början, kan jag locka dem ut i karet på något sätt istället? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pimo Postat 6 mars 2007 Dela Postat 6 mars 2007 Jag har 5 st små ocellaris, och dom ställde sig direkt i ett hörn när jag köpt dom, och dom höll sig ganska nära hörnet första dagarna, men nu simmar dom i hela karet, men på natten sover dom i "hörnet"Så jag antar att det är normalt, att dom tar en "plats i karet" som hem istället för en anemon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pikkenix Postat 6 mars 2007 Författare Dela Postat 6 mars 2007 Problemet var väl att jag första natten satte en lampa i det hörnet utan att tänka mer på det då jag läst att det kan vara bra att göra första natten så håller de sig där (under natten trodde jag). kanske kan vara en orsak till att de just håller till där.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Scooby_doo Postat 6 mars 2007 Dela Postat 6 mars 2007 det är normalt, vissa clowner väljer hörn, pumpar mm som sovplats.i början kan de med dagtid hålla sig där, och ha andra trix för sig som simma fram och tillbaka längs rutan mm. ge dem tid så kommer de fram mera ska du se.~Henrik Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ppihlstrom Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 jupp, mina gjorde likadant första dagarna/veckan, och de "sover" fortfarande nere i det främre vänstra hörnet... men efter efter några dagar simmade de runt lite mer. Det bästa är att låta dem vara ifred o inte stressa dem genom att jaga runt o föröka se dem, så blir det npg bättre! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 Så gjorde mina med Mina två clowner har intagit varsitt hörn på motsatt sida av akvariet. Vet inte om man kan kalla dem två för "sambos" då dem sover 2.5 meter från varandra. Fast på dagtid så håller dem till på ett ställe av akvariet, längst upp vid ena kortsidan. Verkar vara rätt fästa vid den sidan =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
pikkenix Postat 7 mars 2007 Författare Dela Postat 7 mars 2007 Tack för alla svar, verkar ju vara ett vanligt beteende så nu är jag lite lugnare! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Malta Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 Mina clowner tog 1 vecka på sig att hitta rätt. Numera hänger de i det hörnet här anemonerna finns, men de gillar även att simma runt, men det sker sällan att de håller sig till ngn annan del av karet än "deras" hörn. Det tog 2 veckor för banggaierna att finna varandra. under tiden trodde den ena banggaien att han var en clown. Clownerna tog hand om denne fisk så länge Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wiking Postat 7 mars 2007 Dela Postat 7 mars 2007 Jag har samma erfarenhet av clowner, den första tiden så står de gärna i ett hörn och trycker. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.