Gå till innehåll

Clownerna trycker i hörnet


pikkenix

Rekommenderade inlägg

Köpte mig ett par clowner i helgen (första fiskarna i karet:smiley20:) men efter ca. 1 timme i karet så hamnade de båda i hörnet till avrinningskammaren (detta var i lördags). Sedan dess har jag sett en av dem ute på vift i karet, efter att MH:n släckts igår kväll. Idag är de båda tillbaka i sitt hörn och rör sig inte många cm från det.

Hoppas ju att inget är fel utan att de gillar hörnet och hamnat där av den anledningen - jag tycker dock det är mindre kul att ha dem i ett hörne bakom en massa sten så att jag måste titta runt hörnet för att se dem.

Är detta normalt i början, kan jag locka dem ut i karet på något sätt istället?

post-3032-14468913792806_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 5 st små ocellaris, och dom ställde sig direkt i ett hörn när jag köpt dom, och dom höll sig ganska nära hörnet första dagarna, men nu simmar dom i hela karet, men på natten sover dom i "hörnet"

Så jag antar att det är normalt, att dom tar en "plats i karet" som hem istället för en anemon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet var väl att jag första natten satte en lampa i det hörnet utan att tänka mer på det då jag läst att det kan vara bra att göra första natten så håller de sig där (under natten trodde jag). kanske kan vara en orsak till att de just håller till där..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jupp, mina gjorde likadant första dagarna/veckan, och de "sover" fortfarande nere i det främre vänstra hörnet... men efter efter några dagar simmade de runt lite mer. Det bästa är att låta dem vara ifred o inte stressa dem genom att jaga runt o föröka se dem, så blir det npg bättre!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så gjorde mina med :)

Mina två clowner har intagit varsitt hörn på motsatt sida av akvariet. Vet inte om man kan kalla dem två för "sambos" då dem sover 2.5 meter från varandra. Fast på dagtid så håller dem till på ett ställe av akvariet, längst upp vid ena kortsidan. Verkar vara rätt fästa vid den sidan =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina clowner tog 1 vecka på sig att hitta rätt. Numera hänger de i det hörnet här anemonerna finns, men de gillar även att simma runt, men det sker sällan att de håller sig till ngn annan del av karet än "deras" hörn. Det tog 2 veckor för banggaierna att finna varandra. under tiden trodde den ena banggaien att han var en clown. Clownerna tog hand om denne fisk så länge :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...