Gå till innehåll

Återförsäljare av mollyhotell?


Dalis

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Har läst här på forumet ett tag och har nu bestämt mig för att starta upp ett revkar i ett mollyhotell ungefär som i lasses tråd. Problemet är bara att jag inte har sett till några mollyhotell i de zoobutiker jag har runtomkring mig. Vilket märke/modell är det egentligen ni menar när ni skriver mollyhotell? Finns det någon nätbutik som säljer dessa? Är det någon här på forumet som har sett till några sådana i närheten av gävleområdet?

Tack på förhand

Mvh Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena Mattias! Mollyhotell är ett 80literskar som är näraså komplett. Du behöver En extra pump, salt, saltmätare, termometer och en 100 watt värmare till. Sätt ett gammalt kassettbands fodral över gallret där vattnet rinner ner i bakgrunden för att renas så du får ytvattnet, där det mesta skiten samlas i saltvatten.

Mollyhotellet kan du köpa enklast på pwss.se, de är sega med att svara på mail och skicka saker men billigast i Sverige. köp gärna till en möbel som tillhör mollyt, som har som ett skåp undertill där du kan ställa dina grejor.

Jag opererade in en red sea airpowered skummare i min, dock finns det dem som ingen skummare har. Du får läsa runt på forumet o bilda dig en egen uppfattning.

Lite kort vad jag tycker, började med ett sådant molly 80 liters. Det var jättefint!

Lycka till!

Dave

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...