Gå till innehåll

Anders nya 718l zeovit Akvarium


a.nilson

Rekommenderade inlägg

Jag var och tog några bilder på Anders kar idag. Här kommer lite bilder....

post-2976-1446891744991_thumb.jpgDenna korall är något helt vansinnigt blå!

post-2976-1446891745011_thumb.jpgEn bangaii.

post-2976-14468917450262_thumb.jpgClown som myser i en euphyllia.

post-2976-14468917450475_thumb.jpgEn våghalsig eremit.

post-2976-14468917450711_thumb.jpgGoniopora i en färg jag aldrig sett.

post-2976-14468917450979_thumb.jpgHepatus

post-2976-14468917451189_thumb.jpgGorgonia

post-2976-14468917451457_thumb.jpgJaponicus

post-2976-14468917451704_thumb.jpgEn flakväxande snygg montipora.

post-2976-14468917451928_thumb.jpgSalaris

post-2976-1446891745221_thumb.jpgHan var inte nöjd med första bilden. :)

Jag lyckades inte få en helbild med mitt macro, så här kommer karet i tre delar.

post-2976-14468917452688_thumb.jpg

post-2976-1446891745247_thumb.jpgDen otroligt blå acroporan igen.

post-2976-14468917452843_thumb.jpg

post-2976-14468917453029_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Riktigt fina bilder!

Japonicus är en av mina favoritfiskar.

Är den väldigt känslig för prick?

Pär

tack Pär. (tackar Anders ännu en gång för bilderna)

har aldrig haft problem med prick på min Japonicus. visst hade den lite prick på fenorna när jag fick den men vilken kirurg har inte det efter all stress. däremot så har min hepatus haft mycket lättare för att få prick.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
allt flyter på som det ska. har börjat dosera JOD, seio pumpen har blivit utbytt till en vortech mp40. ska försöka fixa lite nya bilder imorgon.

bara en pump anders ? eller du ska skaffa en till senare ? eller räcker det men en ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En räcker till mitt kar. Fick mycket jämnare o bättre flöde med mp40. Blev även mycket tystare.

hmm... det säger en del om seio's senaste underverk.. , antar att du har några trevliga inställningar på vortechen också som kan få till ett trevligt varierat vattenflöde då.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fläkten i seiokontrollern stannade i onsdags, tur man va hemma eftersom den höll på att bli LITE varm.

Mp40 har ganska många häftiga program.

med andra ord så så är bygg kvaliteten lite så där på seion, låter det som. annars verkar det vara en smart pumplösning för lite större baljor. men vem skulle säga nej till en mp40,

är där så du kan få till ett 'svaj' typ vågmaskin's effekt på vortechen fast du bara har en pump eller det kräver fler pumpar ?

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

med andra ord så så är bygg kvaliteten lite så där på seion, låter det som. annars verkar det vara en smart pumplösning för lite större baljor. men vem skulle säga nej till en mp40,

är där så du kan få till ett 'svaj' typ vågmaskin's effekt på vortechen fast du bara har en pump eller det kräver fler pumpar ?

mvh manne

hörde att seio hade seriefel på just fläktarna. annars vill jag nog säga att seion är grym men mp40 är grymmare.:ler:

kan få vågor om jag vill, har provat lite med det igår. vågorna blir så pass höga att dom precis täcker avriningskammen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hörde att seio hade seriefel på just fläktarna. annars vill jag nog säga att seion är grym men mp40 är grymmare.:ler:

kan få vågor om jag vill, har provat lite med det igår. vågorna blir så pass höga att dom precis täcker avriningskammen.

ser du om 'vågen' får effekt på svajande koraller typ Xenia och liknande, att dom svajar åt båda hållen, eller det blir bara en våg som syns på ytan i en riktning.

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ser du om 'vågen' får effekt på svajande koraller typ Xenia och liknande, att dom svajar åt båda hållen, eller det blir bara en våg som syns på ytan i en riktning.

mvh manne

allt svajar på botten med. blir vågen större svajar nog karet oxå.. hehehe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

allt svajar på botten med. blir vågen större svajar nog karet oxå.. hehehe

frågan är då om det är samma vatten som svajar eller om det blir ett ombyte på volymen ändå.

känns som vi får diskutera vidare på träffen anders. nu blev det många frågor...

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

frågan är då om det är samma vatten som svajar eller om det blir ett ombyte på volymen ändå.

känns som vi får diskutera vidare på träffen anders. nu blev det många frågor...

mvh manne

ja det får vi nog göra för nu ska jag drick lite god öl o whisky..:skal

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...