Gå till innehåll

Anders nya 718l zeovit Akvarium


a.nilson

Rekommenderade inlägg

jäkligt trist anders!! tycker helt klart att du ska försöka igen, men frågan är om den sögs in i pumpen levande eller om den var död redan..

mvh manne

Tråkigt att höra,

Jag tippar på att den sugits rätt in i pumpen då jag läste i min bok om sepia så var det ofta text om detta att man måste ha akvariet säkrat för pumpar och koraller och anemoner.

-Pumar för att de helt enkelt sugs in med manteln och såsätt fastna. de ä oerhört nyfiknadjur även streampumpar

-Koraller de brännr sig på dessa

-Anemoner de bränner sig på dessa

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Tråkigt att höra,

Jag tippar på att den sugits rätt in i pumpen då jag läste i min bok om sepia så var det ofta text om detta att man måste ha akvariet säkrat för pumpar och koraller och anemoner.

-Pumar för att de helt enkelt sugs in med manteln och såsätt fastna. de ä oerhört nyfiknadjur även streampumpar

-Koraller de brännr sig på dessa

-Anemoner de bränner sig på dessa

Känns som man får starta en ny balja om man ska göra ett nytt försök. Bäst att vänta tills man har mer plats över då. Vilken bok är det du har??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej, såg att din box bestod av en glas skiva istället för två och tänkte höra om varför du har den lösningen, om det finns mer praktiska saker med en snedställd skiva?

Vackra bilder, trist att Bläckisen dog, men vad jag har hört så är de rätt svåra djur att ha i fångenskap "dock mest för de är rymningsbenägna"

Sned skiva tar mindre plats o få större avrinning. En 10 armad bläckfisk är inte lika rymningsbenägen som en med 8 armar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Känns som man får starta en ny balja om man ska göra ett nytt försök. Bäst att vänta tills man har mer plats över då. Vilken bok är det du har??

Boken heter

Cephalopods: Octopuses and Cuttlefish for the Home Aquarium

av Dunlop, Colin

(ISBN 0793806585)

Var det denna cutlefish som Biotedmarin kom med?

space.gifspace.gifspace.gifCephalopods: Octopuses and Cuttlefish for the Home Aquarium (Inbunden) av Dunlop, Colin2008 (ISBN 0793806585)

Skulle tagit filtermatta och klipt till och satt över streampumparna så har man ett gott skydd. Tror att vortec pumparna har ett likande insugskydd i blå matta då man köper dom, har ej sett dessa skydd för Tunze stream pumparna.

Vilken storlek av pumpen var det som den fastnat i?

En 10 armad bläckfisk är inte lika rymningsbenägen som en med 8 armar.

Japp precis men rymmer kan dom ändå göra om man skrämmer dom eller att de simmar in i rutan så kan de ta ett jetsprut rätt upp å ur karet...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Boken heter

Cephalopods: Octopuses and Cuttlefish for the Home Aquarium

av Dunlop, Colin

(ISBN 0793806585)

Var det denna cutlefish som Biotedmarin kom med?

space.gifspace.gifspace.gifCephalopods: Octopuses and Cuttlefish for the Home Aquarium (Inbunden) av Dunlop, Colin2008 (ISBN 0793806585)

Skulle tagit filtermatta och klipt till och satt över streampumparna så har man ett gott skydd. Tror att vortec pumparna har ett likande insugskydd i blå matta då man köper dom, har ej sett dessa skydd för Tunze stream pumparna.

Vilken storlek av pumpen var det som den fastnat i?

Japp precis men rymmer kan dom ändå göra om man skrämmer dom eller att de simmar in i rutan så kan de ta ett jetsprut rätt upp å ur karet...

Om jag inte är fel informerad så skulle den gått till bioted men hamnade i Kristianstad. Det var en vortech mp 40w som den fastnade i, fanns inget skydd med pumpen.

Rymma på det sättet lär den inte kunna göra hos mig då jag har en glasram runt karet på ca 10cm. Ska se till att skaffa den boken o nästa bläckfisk ska få egen balja.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I nästa boende blir d ett akvarierum eftersom sambon inte vill ha karet i tvrummet. :)

så jag skulle tro d blir mer än bara 2 kar då. Hihi

låter ju lite trist om sambon är så pass "sur" , du sitter i akvarierummet o hon tvrummet, ja.. ni kanske träffas när ni ska äta... :kram:

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...