Gå till innehåll

110 liters juwel.


JNerelius

Rekommenderade inlägg

För att hålla fiskar och koraller finns det några få nödvändiga saker. Doppvärmare, ljus, salt, cirkulationspump. Vatten och akvarium. Resten handlar om automatiskt/lättskött/prylnörd/svårighet på koraller, estetik etc etc.

Skulle säga att i all fall de flesta med små kar kör utan ozon.

Då har jag allt ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Då sitter man och väntar på att UPS ska komma med ett packet från Tyskland. Man känner sig ganska bunden vid att vara hemma hela tiden ifall dom ringer eller kommer. Men det finns ju en risk att dom kommer vid 18-19 tiden (hela dagen förstörd) men det kanske är värt det. :ler:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj! Det där lät ju inte alls kul :( Kan tyvärr inte hjälpa dig med hur länge korallerna överlever. Beror ju lite på avd det är för sorts koraller också. I vilket fall som helst så har du tur att det inte är kallare än det är i alla fall.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj! Det där lät ju inte alls kul :( Kan tyvärr inte hjälpa dig med hur länge korallerna överlever. Beror ju lite på avd det är för sorts koraller också. I vilket fall som helst så har du tur att det inte är kallare än det är i alla fall.

Beror väl lite på om dom inte ställer det på ett kallt betonggolv. Vi har bara haft 13 grader idag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ja vi får väl se hur dom gör på UPS. Har ringt och skällt på dom.

Dom skriver att leverans sker mellan 8-19 ibland senare (gäller privatpersoner) Dom tar sina avtalskunder först. Vilket gör att jag troligen kommer få paketet mer än 55 timmar efter packning.

Jag skulle vilja ta ett snack med chaffören som scannar in ett paket för leverans och sen glömmer det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ju ut som de lever :)

Tycker du ska ta och maila till white corals ändå och påtala det inträffade.

Jag har mailat och påtalat vad som hänt. och skickat en bild på den stora Acropan på sista bilden. Den är helt vit. det lilla blåa du ser är pålagt av kameran. den är helt vit. och den ska vara Rosa/Röd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ring UPS och kolla om du inte kan hämta det på terminalen själv, man spar ofta många timmar/dagar på det.

Några timmar extra i en låda kan innebära döden för en del koraller.

Oftast kommer paketen in till terminalerna under natten för leverans dagen efter.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ring UPS och kolla om du inte kan hämta det på terminalen själv, man spar ofta många timmar/dagar på det.

Några timmar extra i en låda kan innebära döden för en del koraller.

Oftast kommer paketen in till terminalerna under natten för leverans dagen efter.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Ska ringa imorgon så fort jag ser att den har kommit från Arlanda till Ups i västerås. Så dom inte missar den igen. i värsta fall får jag åka dit. Har minst 100 saker att göra imorgon så dagen känns ganska fullspäckad.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...