Gå till innehåll

Val av Bubble King


ohorn

Rekommenderade inlägg

Hej!

Ska starta upp ett 650 L + 100 L sump och har tänkt köpa en Bubble King Royal Exclusive. Läst på en rad olika sidor men får ändå ingen klar bild av vilken modell som ska väljas till detta kar. Det står olika rekommendationer på olika sidor.

Kan också nämna att det kommer bli ett SPS-kar med en del fisk. Det borde ju vara en 180 eller en 200. Nån som kan hjälpa till att räta ut mitt frågetecken?

Mvh

Ole

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för tips! Det jag tänkte på var en Dubble Cone eftersom de finns med DC-pump. Prioriterar nämligen högt att den är tyst. Någon som ve hur det skiljer i ljudnivå mellan Supermarin och motsvarande Doubble Cone med DC-pump?

Vad är i övrigt för- och nackdelar om man tittar på dessa två modeller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mini Bubble King 200 om du vill spara plats.

Annars fungerar Bubble King Double Cone 200 som har pumpen utanför precis som Supermarin 200 och därför blir mer lättservad.

Man kan tycka att Supermarin 200 ska vara lite för stor, men bjomat kör den med framgång på sitt system som har samma antal liter som ditt.

Så egentligen har du 3 fina skummare att välja mellan som alla kommer passa!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oj va dåligt tajmat :D

Rätta mig gärna om jag har fel, men största skillnaden är väll mest att Double Cone kom till för att haka på "Cone" trenden och Supermarin är en gammal trotjänare?

Jag tror inte du kommer störa dig på ljudet vilken pump du än väljer när du köper RE

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för all input! Som det känns nu står det emellan Double Cone eller Suermarin. Har idag en Deltec SC1455 med intern pump och ser absolut at det skulle vara skönt att ha den externt då det blir så mycket smidigare att hålla ren.

Någon som vet om Supermarin går att få med DC-pump?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, du kan få den med DC-pump

Tack för all input! Som det känns nu står det emellan Dubble Cone eller Suermarin. Har idag en Deltec SC1455 med intern pump och ser absolut at det skulle vara skönt att ha den externt då det blir så mycket smidigare att hålla ren.

Någon som vet om Supermarin går att få med DC-pump?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack igen för svar!

Nu har jag ändå börjat tänka på mini med den interna pumpen för att spara plats sumpen. Någon som har koll på direkta för/nackdelar med intern resp- extern pump? Är mini lika tyst som de övriga Bubble King?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...