Välkommen till Saltvattensguiden

Registrera dig nu för att få tillgång till alla våra funktioner. När du registrerat dig och loggat in, kommer du att kunna bidra till denna webbplats genom att skicka in ditt eget innehåll eller svara på befintligt innehåll. Du kommer att kunna anpassa din profil, kommunicera med andra medlemmar via din egen inkorg (PM) plus mycket mer! Du kommer även att få tillgång till en stor kunskapsbank, vårt artikelregister, Köp & sälj m.m. Detta meddelande kommer att tas bort när du har loggat in.

webdiddy

Tips på bra refugium lampa

8 inlägg i detta ämne

De bästa jag sett har riktiga lampor. Såg t.ex BRS körde med en Kessil. (Chaeton Såg hel bisarr ut)

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 hour ago, david nordin said:

De bästa jag sett har riktiga lampor. Såg t.ex BRS körde med en Kessil. (Chaeton Såg hel bisarr ut)

Tack, Kessil vet jag är bra fast lite över min budget tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kör Ikeas växtled, e27 sockel. Har inget att jämföra med men tycker att de växer riktigt bra.

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
22 minutes ago, j0nas said:

Jag kör Ikeas växtled, e27 sockel. Har inget att jämföra med men tycker att de växer riktigt bra.

Jag använder också ikeas och rensar ut mycket chaeto varannan vecka eftersom det växer så bra! 

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 hour ago, webdiddy said:

Ser ut som den jag använder, ja. Jag klarar mig med en, men jag har ett litet kvadratiskt refugium. Har du ett avlångt så kanske du behöver flera för att belysa hela. Det kan vara bra att skärma av ljuset där du inte vill ha alger, för lampan är tillräckligt stark för att få kalkalger att växa i min skummare i facket bredvid mitt refugium :)

1 person gillar detta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2018-09-10 at 10:59 AM, PerS said:

Ser ut som den jag använder, ja. Jag klarar mig med en, men jag har ett litet kvadratiskt refugium. Har du ett avlångt så kanske du behöver flera för att belysa hela. Det kan vara bra att skärma av ljuset där du inte vill ha alger, för lampan är tillräckligt stark för att få kalkalger att växa i min skummare i facket bredvid mitt refugium :)

Kanon. Då är lampan inköpt och installerad. Hoppas på bättre resultat nu då. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu