Faror med saltvattensakvarium
Elsäkerhet, Giftiga djur, Olyckstillbud etc
54 ämnen i detta forum
-
Ska limma några plastbitar i sumpen som kommer att vara i kontakt med vattnet, finns det superlim som är ok? (ej avger gift)
-
- 14 svar
- 8,2k visningar
-
-
Tipps om man blir stucken av en borstmask... Jag lyckades vända på en större fraggsten och under den så låg en 10cm lång borstmask, såklart så klämde jag till den och långfingret såg ut som en tandborste. Jag har lyckats med detta tidigare och det har resulterat i blåsor, obehag och att det yttersta lagret av skinn byts ut. Det jag misstänkte att var problemet förut var att jag använde en pincett för att plocka bort taggarna, detta gjorde att dom bröts och det mesta blev kvar. Så jag löste det hela med nåt så enkelt som vanligt hobby/trälim. Jag hällde helt enkelt limmet över taggarna och satt mig framför tv´n, när det inte längre var vitt efter en 30 minuter så drog jag …
-
- 8 svar
- 3,9k visningar
-
-
Kom på en grej i dag. DIY blomstrar och folk bygger-snickrar-löder för allt vad tygen håller, men vad säger lagstiftningen i landet lagom? Vad får man göra i elväg i sitt akvarium/med sin belysning? Vad godkänner försäkringsbolag? Någon som kan upplysa mig? Försökte söka på forumet men hittade inget bra.
-
- 54 svar
- 8,7k visningar
-
-
Hej. Efter en krasch och många månader så är jag nu igång igen och köpte min första nya fisk igår. Problemet är att jag glömde fråga butiken som ligger många mil från där jag bor vilken art av clownfisk jag köpte (skulle köpt ett par men han hade bara en) Tanken var att köpa en till ganska omgående hos min lokala handlare som har vanligt färgade ocellaris hemma. Då börjar jag fundera på om detta verkligen är en svart ocellaris? Är det inte det så vågar jag ju inte mixa eller? Så frågan följer.. Är detta en Amphiprion polymnus-saddleback eller en svart Amphiprion ocellaris ? Tacksam för svar. Mvh Richard
-
- 1 svar
- 3,8k visningar
-