Gå till innehåll

Tipps om man blir stucken av en borstmask...


Rekommenderade inlägg

Tipps om man blir stucken av en borstmask...

Jag lyckades vända på en större fraggsten och under den så låg en 10cm lång borstmask, såklart så klämde jag till den och långfingret såg ut som en tandborste.

Jag har lyckats med detta tidigare och det har resulterat i blåsor, obehag och att det yttersta lagret av skinn byts ut.

Det jag misstänkte att var problemet förut var att jag använde en pincett för att plocka bort taggarna, detta gjorde att dom bröts och det mesta blev kvar.

Så jag löste det hela med nåt så enkelt som vanligt hobby/trälim.

Jag hällde helt enkelt limmet över taggarna och satt mig framför tv´n, när det inte längre var vitt efter en 30 minuter så drog jag försiktigt av limmet.

Det blir lite som en vaxning, trälim är mjukt även när det torkat och följsamt nog så det inte bryter av taggarna.

Huden blir dessutom lite mjukare eftersom den varit täckt av det fuktiga limmet så taggarna släpper lite lättare.

Då jag fått av limmet kunde jag se en hel del taggar på undersidan av limmet, dvs den delen som suttit i huden.

Jag fick ett par små blåsor vilket var betydligt lindrigare än förra vändan jag klappade en borstmask.

Hoppas detta kan hjälpa någon annan som fingrat på nåt olämpligt ;)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan inte annat än skratta, det är rätt svårt att komma på nåt nytt idag ;)

Hade gärna läst detdär förra gången jag stack mig så jag slapp eländet som blev.

//NiXoN

Det är ju sällan man uppfinner något nytt i den här hobbyn, men vissa saker tål att tas upp om och om igen, detta tipset är ett sådant. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...