Kallvatten och biotopakvarium
28 ämnen i detta forum
-
Ello, Jag har har skumma runt lite här på den kalla delen och har lite frågor till er som kan. Jag är väldigt sugen att starta ett kar med krabbor från västkusten och undra vad som behövs för att dom ska må bra. Jag vill helst ha en eller två krabbtaskar men vanlig strand krabba går bra med. Med tiden kan jag tänka mig he ner andra djur som anemoner och räkor, någon fisk kan jag tänka mig med. Men främst så är det krabbor jag är intresserad av. Mvh muffin
-
- 13 svar
- 5,9k visningar
-
-
Hej! I denna tråden tänkte vi visa upp ett av våra projekt som är under utveckling. Skulle det vara något problem, i och med att vi inte skriver som en privatperson utan är ett museum, så får vem som helst säga till. Vår tanke är att det inom kallvattensdelen finns så lite erfarenhet, så även hos oss, att det borde gynna alla att dela med sig av sina erfarenheter och få synpunkter för att kunna sköta om djur och alla andra organismer så bra som möjligt. Hoppas detta är ok. Mvh David
-
- 81 svar
- 11,7k visningar
-
-
Hej! Nu tyckte jag att det var dags att visa mitt kalla akvarium. Hoppas det kan vara intressant även för er "varmvattniga" En nyinköpt kamera har nog även bidragit till lusten att fota karet! Först lite kort historia som ska kompletteras med bilder längre fram: Akvariet startades för nästan exakt två år sen som ett experiment för att se om jag kunde få ett saltakvarium att rulla bra. Har tidigare kört med sött sen barnsben och även haft små burkar med djur från västkusten, men det har inte gått så bra. Det som fattats var kylan. Men lär man sig av sina misstag? Inte alltid. Så första året körde jag utan kyla, men med en bordsfläkt mot vattenytan. Temperaturen hamnade …
-
- 260 svar
- 54,4k visningar
-