Fisherman`s Friend Postat 3 april 2007 Postat 3 april 2007 Har en fråga har problem med en viss typ av grönalg den sitter så hårt får skrubba jättehårt för att bli av med den ! Vad är det för alg och har ni några förslag hur jag kan bli av med den har inte problem med brun eller trådalger. Dock har jag extremt höga fosfatvärden men har kopplat in en aquacare fosfatskummare för en vecka sen. Citera
Sillen Postat 3 april 2007 Postat 3 april 2007 Lite svårt om man inte har ett kort att titta på! Lägg upp kort så ökar chansen för id! Citera
Fisherman`s Friend Postat 3 april 2007 Författare Postat 3 april 2007 oki skall se vad jag kan göra den är mörkgrön och sitter som berget oftast i små formationer blir mer där cirkulationen på glaset är kraftigare! inget i sanden kanske någon som har någon ide om vad det kan vara Citera
Laggeman Postat 3 april 2007 Postat 3 april 2007 Får ibland en grön alg på glaset på mitt kar jag med, lite fläckvis. Håller med om att den sitter hårt, men sniglarna och min salarias gör vad de kan samt att man får skrapa med algskrapan så gott det går. På stenarna har jag dock inga sådana alger. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.