Fisherman`s Friend Postat 3 april 2007 Dela Postat 3 april 2007 Hej lägger upp några bilder på mitt juwel hörnakvarium. Har varit igång i 6 år nu och från början var det tänk som enbart ett fiskakvarium. Jag har dock köpt en mh och provat lite olika koraller utan någon direkt större framgång. Vissa trivs jättebra och visa har dött men så kanske det är för de flesta glada amatörer. Jag har borrat ett hål i akvariumet och har en sump på cirka 100 liter det tycker jag fungerade jättebra för då kunde jag uttnyttja djupet på akvariumet och bygga upp en revpelare runt röret.Teknisk utrustningLifeguard UV filterAquacare nitrat filterAquacare skummareAquacare fosfatfilterJag tillsätter endast kalkvatten när vattnet dunstar.Har två invändiga pumpar som cirkulerar vattnet.Har ni några förslag på några lättskötta koraller som skulle kunna få lite mer liv i mitt akvarium är ju ganska korallfattigt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Draedon Postat 3 april 2007 Dela Postat 3 april 2007 vars är bilderna då? edit: där kom dom! ser bra ut! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fisherman`s Friend Postat 4 april 2007 Författare Dela Postat 4 april 2007 Just när jag skulle lägga upp bilderna tror jag hela saltvattensgudiens server gick ner så jag gör ett försök att lägga upp bilderna i eftermiddag håller på att installera om photoshop Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 4 april 2007 Dela Postat 4 april 2007 Åååååååååååå besvikelse Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
fiend Postat 4 april 2007 Dela Postat 4 april 2007 Vart är bilderna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fisherman`s Friend Postat 4 april 2007 Författare Dela Postat 4 april 2007 nu skall några bilder vara upplagda skall försöka ta några bättre men vore tacksam för lite tips på koraller som är lättskötta. som ni märker saknas det ju en hel del koraller men hoppas ni tycker det är hyfsat fint ändå Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 4 april 2007 Dela Postat 4 april 2007 Några knappar kanske? Olika sorters skivanemoner? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 4 april 2007 Dela Postat 4 april 2007 Aaaaaa bilder, är akvariet på 500L eller? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 4 april 2007 Dela Postat 4 april 2007 Ser ut som ett jag haft innan ett men det var ett aquael 471liter var otroligt nöjd med dettakörde med en 12000L/h stream pump i mitten (Bakom accroporan i mitten) å 2st 1600L/h pumpar på vadera yttersida Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fisherman`s Friend Postat 4 april 2007 Författare Dela Postat 4 april 2007 nej inte riktigt Mattias det är på runt 460 l Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.