taxi3000 Postat 17 april 2007 Dela Postat 17 april 2007 Hej, ny börjare här igen:ler:Jag undrar om man kan stänga av skummare någara timmar om dan? Det låter ganska mycket och väldigt störande när man ska gå och lägga sig! Isåfall när och hur länge brukar ni stänga av? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
papi Postat 17 april 2007 Dela Postat 17 april 2007 Det verkar vara flera som gör det (inkulderat mig själv) och jag har inte hört att det ställt till med något. Själv stänger jag min i pass om två timmar med en kort drifttid mellan. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 17 april 2007 Dela Postat 17 april 2007 Jag kör min skummare 12/12 av rena komfort skäl, du kan säkert minska på tiden men håll koll på vattenvärden...Annars så har denhär frågan varit uppe några gånger tidigare så du kan nog hitta en hel del info bara du letar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 17 april 2007 Dela Postat 17 april 2007 Eller ännu heldre: Ordna så att skummaren inte låter kontrollera så att pumpen inte ligger och vibrerar. Ingen av mina skummare har låtit speciellt mycket.Alternativt kör skummarlöst system.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
taxi3000 Postat 17 april 2007 Författare Dela Postat 17 april 2007 skummarlöst system? ..... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petrol Postat 17 april 2007 Dela Postat 17 april 2007 Mjaa.. Vet inte själv hur det fungerar men ett par stycken här på Guiden kör skummarlöst. Troligen så används DSB eller något annat för att bryta ner organisktmaterial.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=12094&highlight=skummarl%F6st Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
oveb Postat 17 april 2007 Dela Postat 17 april 2007 Jag stänger av min emellan 0700-0900 och 1800-2400 (TV-tider) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
cougar Postat 17 april 2007 Dela Postat 17 april 2007 Samma här, stänger av när den stör och har den på övrig tid. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
taxi3000 Postat 17 april 2007 Författare Dela Postat 17 april 2007 thank U Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.