Gå till innehåll

Nivåautomat SP3000


SouthernComfort

Rekommenderade inlägg

Hejsan

Nykligen köpte ett nivåvakt till mitt kar SP3000 undrar hur bra den fungerar våga man lita på den? ska resa till USA under sommaren tänkte har den igång då, ska ha en kompis kommer varanan dag för att mata firrar kolla att allt är ok. Finns där ett risk för översvämning och andra strul skulle vara minst sagt tråkigt om den händer . Den dunstar mycket vatten värje dag ifran min chromis , bli det nödvändigt att fylla på karet 2 gånger om dagen. Skulle vara tacksamt med lite kommentarer ifran dom som har haft en. tack MVH Ben

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag får lov att hålla med klubbsson.. min har INTE levt upp till förväntningarna, kanske ett måndags ex liksom många andras kanske? gud så många gånger man kommit hem från jobbet och sett att den jäkeln har fyllt sumpen till bredden med färskvatten!! jag har ganska stor sump och den körs halvfull vanligtvis så salthalten ändrar sig hela tiden så nu är det timer som gäller på den i fortsättningen. har du tur kanske du får en som Bengt har?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag e fortafarande nöjd med min men den har börjat krångla ibland. Den har faktiskt börjat pumpa baklänges några ggr, hur det nu e möjligt. Sen e jag inte nöjd med ljudvolymen, den låter som f**n.

Men e den ny tycker jag inte du ska va orolig, sätt den på timer isf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hultis jag har också ett måndagsex.Många måndagar blire

Min har kört ur allt vatten i ett svep.Fick se till att hela vatten mängden i dunken fick plats så att man inte riskerade få vatten på golvet.

Den har sugit fram o tillbaka.Ståt o stampat.

Har sedan monterat en backventil på slangen.En annan än dom som var medsända.Så då har den gått bättre. Men just nu så använder jag den inte . Litar inte på den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut bästa doserings pumpen är SP4800 från grotech tycker jag. Men dom har precis bestämt att ta bort den från sitt sortiment pga att det säljs för lite av den när det finns så många mindre påskostade doserings pumpar som folk köper. En riktigt tråkig utveckling tycker jag. För ingen kan jämföras med SP4800

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
Verkar som jag har haft tur har varit igång 2 veckor utan bekymmer har fungerat klockrent hittintills.

Tack för alla svar MVH Ben

då kanske det roliga börjar snart då ;) hehe, nää då.. hoppas du har tur med den så du slipper strul och våta golv :(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tunze har ju en för 1500:- den e jag sugen på till nästa byte. Den har en xtra kännare oxo som går att använda till att bryta pump vid för hög nivå tex.

Fick denna länk av Hans, Drakfisken http://www.tunze.com/fileadmin/gebrauchsanleitungen/x3155.8888.pdf

Jag är helnöjd med min Tunze som har funkat klockrent i två år (dock har pumpen behövts bytas ut en gång). Jag har just beställt ytterligare en Tunze till mitt nya kar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...