Gå till innehåll

Blå linkia


Irene M

Rekommenderade inlägg

  • 4 veckor senare...

jag hade en för 2 år sedan ..den var jättefin tills en dag då den hade tappat alla armar har ingen aning vad det berodde på. någon som råkat ut för samma trauma?

jag har hört att dom röda ska vara bra mycket tåligare och att vissa handlare inte ens tar in blåa då dom anser att dom är näst intill omöjliga att hålla vid liv en längre tid

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag hade en för 2 år sedan ..den var jättefin tills en dag då den hade tappat alla armar har ingen aning vad det berodde på. någon som råkat ut för samma trauma?

jag har hört att dom röda ska vara bra mycket tåligare och att vissa handlare inte ens tar in blåa då dom anser att dom är näst intill omöjliga att hålla vid liv en längre tid

vad räknas som lång tid för dessa ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte 2st i Lerum för 2 veckor sedan som är jättefina! De kryper runt i karet både dag och natt. Förra veckan beställde jag av min lokala zooaffär och de tog hem 2 st, storlek xl till mig (dyra!), men dessa är inte alls lika fina. Nu har de börjat få vita köttsår så jag är rädd att de dör :ledsen:.

Mvh Robert

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte 2st i Lerum för 2 veckor sedan som är jättefina! De kryper runt i karet både dag och natt. Förra veckan beställde jag av min lokala zooaffär och de tog hem 2 st, storlek xl till mig (dyra!), men dessa är inte alls lika fina. Nu har de börjat få vita köttsår så jag är rädd att de dör :ledsen:.

Mvh Robert

Förstår jag dig rätt att du då har 4 st? Om du inte lyckas stödmata dem så är det väl risk att dem inte hittar tillräckligt med mat på en begränsad yta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag har 4st, 2 stora och 2 mindre. Tror du att maten kan bli ett problem? Jag är ganska ny inom saltvatten så jag har kanske köpt för många? Läste att men kan lägga lite musselkött eller tabletter under dem, det kanske funkar?

Mvh

Robert

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...