Gå till innehåll

Problem med kyltar Titan 1500


Marcus S

Rekommenderade inlägg

Har lite problem med min kylar Titan 1500. Är helt ny och körde igång den i veckan till mitt kar. Börjar redan få lite för höga temperaturer i karet. Drar ett exempel, säg att min vatten temp är 27,5 g och kylaren startas och ställs in på 26 grader. Den kör igång och fungerar bra och kyler vattnet, men efter att det blivit 26 grader och kylarens termostat stängt av så drar den inte igång igen när vattnet blir för varmt. Hade över 27 grader i eftermiddags, men kylaren har inte gått igång.

Någon som känner igen felet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att den har en diff på 1,5grad så sätter du den på 26 så kör den ner till 26 grader och startar först igen på 27,5

skulle kollat efter en extern temperatur styrning tex den de har på tex Conrad.se

Termostat UT 100, Universal

Artikelnummer: 615910

Universellt elektronisk termostat med digital visning av till- och frånkopplingstemperatur

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att den har en diff på 1,5grad så sätter du den på 26 så kör den ner till 26 grader och startar först igen på 27,5

skulle kollat efter en extern temperatur styrning tex den de har på tex Conrad.se

Termostat UT 100, Universal

Artikelnummer: 615910

Universellt elektronisk termostat med digital visning av till- och frånkopplingstemperatur

Min Titan 500 har en hysterix på 1,0°C. Jag tycker det är i mesta laget och kör både in och utlopp i sumpen. Det gör att förändringarna i akvariet inte slår så mycket och fort.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har för mig att den har en diff på 1,5grad så sätter du den på 26 så kör den ner till 26 grader och startar först igen på 27,5

skulle kollat efter en extern temperatur styrning tex den de har på tex Conrad.se

Termostat UT 100, Universal

Artikelnummer: 615910

Universellt elektronisk termostat med digital visning av till- och frånkopplingstemperatur

Jag har ju en Aquatronica datorn med tempkontroll och möjlighet att styra värme eller kylkälla med denna, men frågan är bara hur man kopplar in det till kylaren. Kylaren har ju en egen temp.kontroll. Kan man koppla ifrån denna tro? Måste öppna upp och mecka lite då antar jag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

har du en extern enhet redan så kommer det funka kanon. se bara hur mycket varje uttag klarar. Kylaren din drar ju en massa men skulle ej tro att det är några större problem.

Kopplar du in denna så sätt kylaren på kylning hela tiden eller att den skall stå på tex 24 grader och Aquatronican på 26 så nu kommer aquatronican styra det hela

Körde själv så här fast med min IKS då jag hadde en kylare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...