Gå till innehåll

Stenkoralls fraggar


Rekommenderade inlägg

Jag var i veckan och köpte några stenkoralls fraggar (10 st) "på köpet" fick jag några väldigt små och dom satte jag på en egen sten tillsammans men nu börjar jag att fundera.... vet ju att dom avsöndrar nässelgift och man måste sätta dom en bit ifrån varandra och jag tror inte dom små var av samma sort, nu på kvällen såg jag att en av fraggarna hade släppt ifrån sig en liten "tråd" som satt sig fast på några av dom andra småttingarna... vad tror ni ska jag lossa dom ( dom sitter i en bit Fauna Marin korallim som jag satt fast på stenen) och sätta dom separat, eller??

Han som jag köpte dom av hade haft lite problem med ljuset på senaste tiden så därför var alla samma färg - Brun, det var därför jag inte kunde skilja dom åt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gissar att du inte har så bra koll på vad det är för koraller vilket kan göra det svårt att säga om de är lps eller sps. Hade jag fått en nåva okända fraggar hade jag satt dem på engan fraggstenar för att kunna flytta runt dem i karet för att hitta lämpliga platser när de visar vilka sorter de är alternativt bara lagt dem direkt på LSn utan att limma fast dem. Alternativ 2 förutsätter att du inte har eremiter eller annat levande som flyttar på de.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...