Karoline Postat 11 maj 2007 Postat 11 maj 2007 Snigeln ärganska liten 1-1,5 cm och klargrön.Inget skal. Någon som haft några erfarenheter eller vet vad det är??Vill veta om man vågar låta den lilla stackaren vara kvar.Ursäkta den dåliga bilden och vår otroligt smutsiga framruta men vi har skrapat på grund av vår uppgradering.Mvh//Aanders Citera
stigigemla Postat 11 maj 2007 Postat 11 maj 2007 Det är väl bra att du inte skrapat rutan. I annat fall hade du väl inte fått se snigeln.Jag tycker den är såå snygg så jag skulle behålla den ett tag för att se själv om den äter koraller eller annat. (Om inte Ted kommer upp med någon tråkig ID). Citera
Karoline Postat 11 maj 2007 Författare Postat 11 maj 2007 Vi tog bort den och två kompisar han hade för Karoline visste vad det var.En snigel som bara äter Caulerpa vilket vi har.Ska kolla vilken sort det är bara.http://www.sbg.ac.at/ipk/avstudio/pierofun/ct/ct-5.htm/Anders Citera
Karoline Postat 11 maj 2007 Författare Postat 11 maj 2007 Antingen Oxynoe olivacea eller Elysia subornata skulle vi chansa på. Citera
Karoline Postat 11 maj 2007 Författare Postat 11 maj 2007 Det är väl bra att du inte skrapat rutan. I annat fall hade du väl inte fått se snigeln.Jag tycker den är såå snygg så jag skulle behålla den ett tag för att se själv om den äter koraller eller annat. (Om inte Ted kommer upp med någon tråkig ID).Det är sant. Synd att dom fick åka ner i toaletten, annars skulle vi kunnat spara dom till dig, fast vi kanske har fler. Verkar inte som den vill äta koraller./Anders Citera
stigigemla Postat 11 maj 2007 Postat 11 maj 2007 Jag har gott om kar så jag hade kunnat sätta dem i kar med skräpalger fast utan Caulerpa. Synd jag bor så långt bort. Citera
Tedb Postat 11 maj 2007 Postat 11 maj 2007 Tror de e en Oxynoe viridis men ta en bild så man ser ryggen på den så blir det lättare att göra en gissning. Oxynoe är en ganska intressant art som vidareutvecklats till Elysia som kanske e mer känd än denna. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.