Gå till innehåll

Snigelungar?


andreassofus

Rekommenderade inlägg

hej! har märkt att jag har mängder små små vita prickar på glasrutorna i hela karet och kollar man noga så ser det ut som små små kanelbullar eller nåt, dom är snurrade typ om ni förstår vad jag menar.

kan det vara små snigelungar från mina turbosniglar eller är det nåt annat?

/Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok, kommer dom att försvinna av sig själva eller? inte direkt snyggt att ha dom överallt om det nu inte är några djur i dom.

pimo, ja knaske, vet inte hur dom ser ut.. jag har mängder rörmaskar av nåt slag som växer på stenarna, en del är vita och en del är röda.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är rörmaskar, tecken på bra vatten! de kommer bara växa o växa o.... växa!

Dave

är du säker??? både mitt MG och CA e väldigt lågt (sist ja mätte i alla fall)

så kan det inte va nåt annat, eller är det så att mina värdenm har blivit bra?

kan även säga att allt i karet mår bra och växer mycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är precis samma saker som jag har i mitt huvudakvarie och i korallakvariet.

Dem blir MÅNGA. Och sitter rätt så hårt fast. Ser ut som små kanelbullar :P

jepp, nog ser dom ut som kanelbullar alltid, men jag tvivlar på att dom är lika goda :)

ska prova någon dag att få bort en del så får jag se hur det går. är det för jobbigt får bullarna vara kvar ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ser ut som små kanelbullar :P

Ja, verkligen! :ler:

Jag använder en fönsterskrapa, en sån där som man har till bilen. Man får ta i lite men dom försvinner. Om man sitter nära och väntar en stund ser man de pyttesmå rörmaskarna komma ut. Ser ut som små blommor nästan. Dom är jättesöta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, verkligen! :ler:

Jag använder en fönsterskrapa, en sån där som man har till bilen. Man får ta i lite men dom försvinner. Om man sitter nära och väntar en stund ser man de pyttesmå rörmaskarna komma ut. Ser ut som små blommor nästan. Dom är jättesöta.

ska testa o skrapa bort dom, men först ska ja kolla om jag ser små rörmaskar,, då knaske jag inte vill göra mig av med dom :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...