Henrik.Å Postat 20 maj 2007 Postat 20 maj 2007 Ser ut som om det kan vara Caulerpa racemosa? någon som känner igen den? Citera
stigigemla Postat 20 maj 2007 Postat 20 maj 2007 Ja, det är en racemosa. Det finns olika former av den med blanka eller matta "kulor" men alla är racemosa. Citera
Henrik.Å Postat 20 maj 2007 Författare Postat 20 maj 2007 ok, den såg inte exakt ut som de bilderna på nätet jag hittade så jag var inte säker.Tackar o bockar Citera
Annsan Postat 6 juni 2007 Postat 6 juni 2007 Jag har fått den i mitt kar och den sprider sig fort. Är den bra eller dålig? Det är relativt nystartat akvarium. Citera
stigigemla Postat 6 juni 2007 Postat 6 juni 2007 Det är jättebra med en effektiv näringskonsument som racemosa.Tyvärr verkar den vara den Caulerpa som lättast kraschar. (Hos mig i alla fall)Men du bör rensa ut en del av den varje vecka. Citera
Annsan Postat 7 juni 2007 Postat 7 juni 2007 Okej, tack för tipset. Det är svårt att veta med allt som kommer ur stenarna vad som är bra och dåligt. Men det brukar ju va så att sprids det fort så tar det över snart och den här gör nog det. Ska börja rensa lite på en gång.Mvh Ann-Sofi Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.