Gå till innehåll

Nån som har köpt akvarium från..


thomas5547

Rekommenderade inlägg

Jag har köpt mitt akvarium där, köpte ett 485liters kar och betalade 3000kr har jag för mig, fick tom 12mm glas fast det skulle vara 10:)

Är nöjd med karet, fast se till så att du har en ritning av hur du vill ha karet, för via telefon eller liknande kan det bli lite strul, som det blev med mig, men det löste sig till slut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har genom åren köpt mina akvarier på Akvarielagret, men med deras nya prissättning på i princip allt så jag vänt mig till andra affärer. Så det senaste akvariet köpte jag på Globefish och det fungerade jättebra. Bra limmat och att man kan få framsidan i Low Iron glas, fick det på utsatt tid. Jag hade gjort en ritning och pratade direkt med glasmästaren. Det kanske underlättar, så inga misstag uppstår. Han har för övrigt limmat en del stora offentliga akvarier.

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte mitt kar på globefish, Borrat och med lowironfront. Jag har inte haft några problem. Det ända är att front rutans kanter inte är perfekta utan lite vågiga. Vet inte om det kanske är svårare att skära i lowiron.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tomas, det säkraste är att noga specificera exakt vad du vill havid beställningen inklusive de krav du har på hur limningen skall se ut. Sedan är det bäst att hämta akvariet så att du kan besiktiga och godkänna det det innan du betalar det. Detta gäller inte bara Globefish utan alla som tillverkar kar på beställning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan Globefish ligger i Stockholm och som pwin skriver så är det bättre att hämta akvariet själv och prata med dom så att allt blir rätt.

Själv beställde jag mitt nya utav MarinAkvariet i GBG och hämtade det i Mullsjö utav han som byggt det. Kanon fina limningar.

Killen som byggde det förklarade att det är jätte viktigt att tänka på då man sätter ihop det att man får ett gämmt tryck på hela kanten och att fogen ej rör/flyttar på sig då luft eller fickor lätt kommer in i limmningen.

Karet tog för mig 1 månad att få hem det från att jag beställt det. Var visst lite problem av leveransen utav glas.

Annat som man bör tänka på är att kanterna är snyggt slipade oxså detta höjer tycker jag själv hela utseendet, finheten på hela bygget

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...