Gå till innehåll

palettkirurger med prickar


Tonytiger

Rekommenderade inlägg

Nu vet jag inte vad som är glest befolkat. Har väl ett 20-tal fiskar i ett 1400L - akvarie varav 15 är kirurger och kejsare. :)

Resten är några clowner och putsarfisken, en frökenfisk och en wrasse.

Ska kolla om dem har mage i morgon när jag kommit hem och akvariet är tänt. Tror inte dem har mycket till mage dock.

Hur tusan tar man upp hetatusar som gömmer sig som skygga råttor så fort man doppar ned en håv t.ex? :/

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Egentligen har alla rätt i att det inte är mycket att göra om de har prick... Minska stressen i akvariet för alla fiskar, tex. ta bort allt ljus ett par dagar, mata med vitlöksmarinerad artemia, ha uvc... men du ska nog bara ta det lugnt.... Bästa medicin mot prick, är minskad stress..... Ju mindre du gör ju bättre är det för alla fiskarna..... Kolla hur dina nitrit och nitratvärden ser ut! Det kan ge en fingervisning om allt är ok i tanken.... Sen är det nog bara att chilla!!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tar jag bort allt ljus så lär ju alla koraller deppa iaf.. :)

Nitriten är 0 och nitraten var minimal när jag mätte i förrgår. Ska mäta lite mer idag få se. Blir att köra vitlökskäk och hålla tummarna för det bästa.

Mvh Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...