Janne Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Då skulle jag byta salt eller byta mindre vatten vid varje tillfälle fast byta vatten oftare./Janne Citera
acuario Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Då kanske KZ salt skulle vara bra då. Lustig tråd det här det, den skiftar karraktär från jod-kalium-balling/kalkreaktor-saltmärken. Citera
GustavF Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Tycker att det verkar variera tokigt mycket från batch till batch. Själv fick jag (finns i en annan tråd) tyvärr tag på en tunna TM Pro-Reef med värdena:pH: 7,7KH: 5,6Ca: 430Mg: 950Det är verkligen kass. Citera
jonasroman Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Då skulle jag byta salt eller byta mindre vatten vid varje tillfälle fast byta vatten oftare./JanneDe ligger mkt i de...tänkt så själv att reefcrystal har lite väl högt KH...även för högt för mej så att säga. Har du färska uppgifter på Ca o Kh i ett nyblandat korallenzuchtsalt?? Citera
jonasroman Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Tycker att det verkar variera tokigt mycket från batch till batch. Själv fick jag (finns i en annan tråd) tyvärr tag på en tunna TM Pro-Reef med värdena:pH: 7,7KH: 5,6Ca: 430Mg: 950Det är verkligen kass.OJ!! Inga bra värden de där...mitt reffcrystal nyblandat:ca 420kh 11Mg1200Alltså för högt KH, annars ok. Citera
jonasroman Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Då kanske KZ salt skulle vara bra då. quote]absolut...de kan du ha rätt i....är de detta salt du har nu? värden vid nyblandning? Citera
acuario Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Nej jag har TM pro reef men kommer att testa KZ när hinken är tom. Citera
jonasroman Postat 2 november 2007 Postat 2 november 2007 Nej jag har TM pro reef men kommer att testa KZ när hinken är tom.Hmm...samma här kanske... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.