Janne Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Då skulle jag byta salt eller byta mindre vatten vid varje tillfälle fast byta vatten oftare./Janne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Då kanske KZ salt skulle vara bra då. Lustig tråd det här det, den skiftar karraktär från jod-kalium-balling/kalkreaktor-saltmärken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
GustavF Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Tycker att det verkar variera tokigt mycket från batch till batch. Själv fick jag (finns i en annan tråd) tyvärr tag på en tunna TM Pro-Reef med värdena:pH: 7,7KH: 5,6Ca: 430Mg: 950Det är verkligen kass. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Då skulle jag byta salt eller byta mindre vatten vid varje tillfälle fast byta vatten oftare./JanneDe ligger mkt i de...tänkt så själv att reefcrystal har lite väl högt KH...även för högt för mej så att säga. Har du färska uppgifter på Ca o Kh i ett nyblandat korallenzuchtsalt?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Tycker att det verkar variera tokigt mycket från batch till batch. Själv fick jag (finns i en annan tråd) tyvärr tag på en tunna TM Pro-Reef med värdena:pH: 7,7KH: 5,6Ca: 430Mg: 950Det är verkligen kass.OJ!! Inga bra värden de där...mitt reffcrystal nyblandat:ca 420kh 11Mg1200Alltså för högt KH, annars ok. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Då kanske KZ salt skulle vara bra då. quote]absolut...de kan du ha rätt i....är de detta salt du har nu? värden vid nyblandning? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
acuario Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Nej jag har TM pro reef men kommer att testa KZ när hinken är tom. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jonasroman Postat 2 november 2007 Dela Postat 2 november 2007 Nej jag har TM pro reef men kommer att testa KZ när hinken är tom.Hmm...samma här kanske... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.