Gå till innehåll

spegelglas som bakgrund?


akvasalt

Rekommenderade inlägg

Är på planeringsstadiet för uppsättning av ett 225 liters (100x50x45)

Är det någon som har erfarenhet av att sätta upp spegelglas utanför bakrutan

Effekten borde teortiskt sätt bli fenomenal. Även med tilltagande kraftig beläggning efter ett tag på rutor borde delar av spegeleffekten finnas kvar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

stefan molin hade spegelglas bakom sin stora burk när jag var där. såg ut som om det var 1 miljard fiskar i burken ungefär ;)

min kusin testade speglar till sitt 700l hörnakvarium. blev rätt ok.

Men imho är ändå svart den snyggaste bakgrunde.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade speglar i bakre hörnet, ytavrinningen, på mitt gamla hörnkar.

Du får en bra djupkänsla och som Magnus säger "mycket fisk" i burken.

Värt att tänka på är att det växer kalkalger och för att behålla effekten måste även rutan där glaset sitter hållas ren.

Spegel kan du tom sätta på insidan. Lättare att montera så på ett snyggt sätt.

Se på Åled tex.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tack för responsen! Nu blir det spegel men bakom burken då jag har för mig att beläggningen på en spegel är kvicksilver, vilket passar bättre bakom än i.

Idén är att bygga en liten revpelare mitt i akvariet och kunna se den även bakifrån.

Djupeffekten kommer på köpet hoppas jag

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tycker fiskarna om en spegel?Speglar används ju ibland för att förvilla fiskar och ibland för att visa aggresiva fiskars beteende. Kan inte fiskarna få problem med en permanent spegel?

Det kan nog bli problem. Det används ju ibland för att få aggressiva fiskar att trötta ut sig på sin egen spegelbild snarare än en nykomling men de kanske vänjer sig efter ett tag.

Mvh

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan nog bli problem. Det används ju ibland för att få aggressiva fiskar att trötta ut sig på sin egen spegelbild snarare än en nykomling men de kanske vänjer sig efter ett tag.

Mvh

Peter

Min erfarenhet är att fiskarna i början reagerar mot spegeln men att de anpassar sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...