ghosten Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 jag har powerphos hemma som jag aldrig använt men har en liten fundering jag har en strumpa man kan lägga det i om man behöver använda det.då jag inte har en sump så undrar jag ifall man kan lägga dét i ett innerfilter jag har i karet för cirkulation. tänkte iså fall ha det i en strumpa i filtret kan man ovanför detta i så fall lägga en påse med aktivt kol i för reningen skull.är det någon som har något bra svar på detta.mvh andreas Citera
ghosten Postat 1 juli 2007 Författare Postat 1 juli 2007 jag har powerphos hemma som jag aldrig använt men har en liten fundering jag har en strumpa man kan lägga det i om man behöver använda det.då jag inte har en sump så undrar jag ifall man kan lägga dét i ett innerfilter jag har i karet för cirkulation. tänkte iså fall ha det i en strumpa i filtret kan man ovanför detta i så fall lägga en påse med aktivt kol i för reningen skull.är det någon som har något bra svar på detta.mvh andreasskrev fel det jag har hemma är Aqua Light Aquaphos Citera
stigigemla Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 Det fungeraraldeles utmärkt. Jag har ett litet påhängs ytterfilter (300 liter/timme)som jag lade en strumpa i när jag fick en fosfatschock. Men Aquphosen gjorde sitt jobb på tre dagar. Mäter du inte noll då är det bara att byta i strumpan. Citera
ghosten Postat 1 juli 2007 Författare Postat 1 juli 2007 hittade en annan post på forumet och det skall tydligen gå men nu kommer nästa dillemma vilken fart skall det vara på filtret misstänker att den jag har är för stor så jag får köpa en mindre endast för endamål kan en pump med ca 3-400l/h räcka eller skall den vara mer eller mindre fart. Citera
stigigemla Postat 1 juli 2007 Postat 1 juli 2007 Jag tror inte det spelar någon större roll. Jag köpte bara det billigaste påhängsfiltret jag kunde hitta för att det skall vara lätt att haka på när man behöver det så att jag inte slappar. Jag tyckte mitt gamla ytterfilter med slangar och O-ringar med mer kändes för krångligt. Och filterbehållaren (tre liter) onödigt stor för ett par deciliter Aquaphos. Citera
Ricke Postat 27 september 2007 Postat 27 september 2007 Skulle det gå med en ehiem innerfilter modell 2252? Jag har ett tomt fack nu som jag funderar på att fylla med något filter/Rowa. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.