Gå till innehåll

kan man lägga strumpan?


ghosten

Rekommenderade inlägg

jag har powerphos hemma som jag aldrig använt men har en liten fundering jag har en strumpa man kan lägga det i om man behöver använda det.

då jag inte har en sump så undrar jag ifall man kan lägga dét i ett innerfilter jag har i karet för cirkulation. tänkte iså fall ha det i en strumpa i filtret kan man ovanför detta i så fall lägga en påse med aktivt kol i för reningen skull.

är det någon som har något bra svar på detta.

mvh andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har powerphos hemma som jag aldrig använt men har en liten fundering jag har en strumpa man kan lägga det i om man behöver använda det.

då jag inte har en sump så undrar jag ifall man kan lägga dét i ett innerfilter jag har i karet för cirkulation. tänkte iså fall ha det i en strumpa i filtret kan man ovanför detta i så fall lägga en påse med aktivt kol i för reningen skull.

är det någon som har något bra svar på detta.

mvh andreas

skrev fel det jag har hemma är

Aqua Light Aquaphos

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hittade en annan post på forumet och det skall tydligen gå men nu kommer nästa dillemma vilken fart skall det vara på filtret misstänker att den jag har är för stor så jag får köpa en mindre endast för endamål kan en pump med ca 3-400l/h räcka eller skall den vara mer eller mindre fart.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror inte det spelar någon större roll. Jag köpte bara det billigaste påhängsfiltret jag kunde hitta för att det skall vara lätt att haka på när man behöver det så att jag inte slappar. Jag tyckte mitt gamla ytterfilter med slangar och O-ringar med mer kändes för krångligt. Och filterbehållaren (tre liter) onödigt stor för ett par deciliter Aquaphos.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...