drakfisk Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 Hej jag undrar bara vad för avstånd ni har o va som e bäst mellan ramp o vatten mvh drakfisk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 jag har 5 cm Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
wrang Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 Jag har 10cm mest för att få mest ljus i karet har kollat mig fram vilket som passar mitt kar och att jag skall få plats med datafläktarna i bakkant Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mr cheezy Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 Som sagt det bästa är nog att testa sig fram om vilket som blir bäst hos just dig. Jag har mina ca 15cm upp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 Ca 8 cm har jag, man får tänka på saltstänk också eftersom det påverkar mycket på effekten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 6 juli 2007 Dela Postat 6 juli 2007 jag kommer att ha minst 20cm..till min mh..karet är ca 50 cm högt....e det för mycket? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Clownen Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 jag kommer att ha minst 20cm..till min mh..karet är ca 50 cm högt....e det för mycket?Hur många watt är det? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 250w..=) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Vi kör 21 cm avstånd med våra T5 och vatten yta. Kanske inte är optimalt men det ger ett ljus vi är nöjda med samtidigt att man inte behöver böka med rampen vid matning och vattenbyte.Mvh/Anders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 det va just därför jag ville ha minst 20 cm... =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 det va just därför jag ville ha minst 20 cm... =)Du kan inte heller ha nå mycket närmare än 20cm när du kör mh. Är en annan sak med T5 som är svalare och har ett mindre intensivt ljus. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 oki =)...nån som vet hur många grader en MH på 250 w blir? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 det va just därför jag ville ha minst 20 cm... =)Fast det är en väldig skillnad på T5 och MH.Med MH rekomenderas det väl egentligen att man har 30 cm från vattenytan för att inte bränna koraller och liknande? Har för mig att det står så i manualen för AM./Anders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Det värmer upp väldigt mycket om man inte har fläktar eller annan kylning. Vi var tvungna att stänga av vår MH förr förra sommaren då den värmde upp karet till kritiska temperaturer. Men det löser man med fläktar mellan vattenytan och MH'n./Anders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alessandro Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 aj aj..blir den så "het" hehehe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Karoline Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 Jag vet inte hur mycket det värmer, men man känner ju att den verkligen värmer om man har handen under den. Är säkert någon här på SG som vet hur mycket i grader.Fläktar är att rekomendera, räddade oss den sommaren till slut./Anders Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 även att tänka på med fläktar till ljuset är att fukten sprids lättare in i väggar och golv och tak... men vad skall man göra?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
crille Postat 7 juli 2007 Dela Postat 7 juli 2007 jag har mina mh cirka 10 cm över Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.