aerie Postat 13 juli 2007 Postat 13 juli 2007 Hej!Har något minne av att jag läst här på forumet att på T5or så är det ingen större skillnad på PAR värdet på ett actinic rör och ett vanligt, någon som kan bekräfta/dementera detta? Citera
Magnus Postat 14 juli 2007 Postat 14 juli 2007 Hej!Har något minne av att jag läst här på forumet att på T5or så är det ingen större skillnad på PAR värdet på ett actinic rör och ett vanligt, någon som kan bekräfta/dementera detta?Jo, det stämmer men min erfarenhet är att det växer betydligt sämre under blårör än under vita rör! Citera
oveb Postat 14 juli 2007 Postat 14 juli 2007 Jo, det stämmer men min erfarenhet är att det växer betydligt sämre under blårör än under vita rör!Härligt att höra !! Jag har åxå förbluffats över skillnaden i tillväxt med vanliga rör och har nästan lite svårt att förstå hysterin med höga Kelvin-tal. En del rör verkar till och med spec'as med felaktiga (höga) värden. Ett rör som säljs som 15000K borde ju inte upplevas som vitt !Är det måhända så enkelt att rör behöver ha höga Kelvin-tal för att det skall gå att sälja dem ? Blandar köparna ihop höga Kelvintal med effektivitet kanske.... Citera
Henrik.Å Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Jo, det stämmer men min erfarenhet är att det växer betydligt sämre under blårör än under vita rör!ja korallerna vill ha grönt gult och rött också, inte bara blått ljus.....vitt ljus innehåller ju alla färger. Citera
PatriksS Postat 15 juli 2007 Postat 15 juli 2007 Hej!Har något minne av att jag läst här på forumet att på T5or så är det ingen större skillnad på PAR värdet på ett actinic rör och ett vanligt, någon som kan bekräfta/dementera detta?Varsågod! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.