saltmarcus Postat 18 juli 2007 Författare Dela Postat 18 juli 2007 nu har jag bytt kar. mitt 53 liters akvarie med fiskar flyttade jag över till mitt 40 liters. så nu ska jag ha mitt 53 liters akvarie som saltkar se tråden: marcus nya uppstart/marcus S Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 18 juli 2007 Dela Postat 18 juli 2007 Ohh fan!Då kan jag godkänna klovnköp. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 20 juli 2007 Författare Dela Postat 20 juli 2007 ursäkta mattias. vad menar du????? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Illustratören Postat 20 juli 2007 Dela Postat 20 juli 2007 Ja menar att du kan ha 2st ocellaris i ett 53L, mina är fortfarande inte till salu.Lycka till med allt nu, klokt att du bytte till ett större kar.Du kan höra av dig när karet är inkört och har varit igång en månad. Lycka till! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 20 juli 2007 Författare Dela Postat 20 juli 2007 vad kan jag ha mer för clowner än occealis och percula?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Drullputt Postat 20 juli 2007 Dela Postat 20 juli 2007 Varför duger inte dom clownerna ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 20 juli 2007 Författare Dela Postat 20 juli 2007 jo. dom duger. jag undrade bara Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 20 juli 2007 Författare Dela Postat 20 juli 2007 har någon i uppsala lite LS över?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 20 juli 2007 Dela Postat 20 juli 2007 Om du köper clowner så köp två. inte en.Köper du bara en så kommer den säkert bara gömma sig. Jag köpte en liten percula och den höll sig bara uppe i ena hörnet, tråkigt värre.Köpte en till och då var han ute å simmade med nya firren, överallt i akvariet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 20 juli 2007 Författare Dela Postat 20 juli 2007 jag ska få 2 av en person...men har någon i uppsala lite LS över?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 21 juli 2007 Författare Dela Postat 21 juli 2007 kan man mata clowner med tångräkor från östersjön?? eller vad kan mata dom med som man kan hitta?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
alofstrand Postat 21 juli 2007 Dela Postat 21 juli 2007 beror på hur små räkorna är, och hur stora dina clowner är ifall dom ser räkorna som mat??? finns ju bra fryst mat som knappt kostar något.... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 21 juli 2007 Författare Dela Postat 21 juli 2007 ok. mina clowner är medel och räkorna är små. jag testar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 21 juli 2007 Dela Postat 21 juli 2007 Men för böveln, köp vanligt flingfoder.En burk kostar ju 50spänn å räcker hur länge som helst. Bara slänga på ytan så snaskar dom i sig. Lätt som en plätt! Jag matar både mina vuxna och clownyngel med flingor. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 21 juli 2007 Författare Dela Postat 21 juli 2007 för sötvattensfisk eller?? för då har jag 3 fulla burkar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peppz Postat 21 juli 2007 Dela Postat 21 juli 2007 Nej, för saltvattensfisk. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 21 juli 2007 Författare Dela Postat 21 juli 2007 ok Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
PatriksS Postat 21 juli 2007 Dela Postat 21 juli 2007 Man kan klara sig ännu billiga undan - för runt 20 spänn kan man köpa fryst artemia som räcker för dina behov lääänge läänge. Roberts förslag om torrfoder är dock bättre om du är ute efter snyggare färger på clownerna. Salifer Energi Plus kostar till exempel runt 80 spänn och kommer troligen att räcka i ett halvår eller så.EDIT: när/om du får hem dina clowner, mata väldigt väldigt lite, t ex varannan eller var tredje dag och då ett par pellets per clown. Har du skummare kan du mata något mer. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 21 juli 2007 Författare Dela Postat 21 juli 2007 ok Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
bläckis Postat 22 juli 2007 Dela Postat 22 juli 2007 tack för all info fick åckså mig på tankar om mina clowner. sa ni att dom kunde leva längre om dom åt vissa foder ?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 29 augusti 2007 Författare Dela Postat 29 augusti 2007 köpte idag 1 st occelaris-clown. matade den med lite salifert energy plus. hur ska den skötas i fortsättningen?? vattenbyte 1 gång i veckan vet jag. hur ofta ska jag mata den och hur mycket. den är typ runt 2-3 cm lång. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johha Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 1 gång på morgonen och en på kvällen räcker nog.mata den och se hur många mat bitar den äter och då vet du hur mycket du ska ge den i fortsättningen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 29 augusti 2007 Författare Dela Postat 29 augusti 2007 tror du att den kommer att dö för att den är ensam med en krabba?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Johha Postat 29 augusti 2007 Dela Postat 29 augusti 2007 om du någon gång upgraderar se till att mata dina fiskar ordenteligt annars kan det bli ^^^ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
saltmarcus Postat 30 augusti 2007 Författare Dela Postat 30 augusti 2007 okej. då vet jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.