Gå till innehåll

Att sälja akvarium


planet4

Rekommenderade inlägg

Hej alla. Jag är eg. på fel forum då jag inte har akvarium längre men skulle ändå behöva lite tips. Det är så att jag hade ett akvarium för ca 15 år sedan som sedan dess stått på vinden. Nu har jag fått tummen ur och skall sälja det men jag har ingen aning vad det kan vara värt. Tänkte att någon kanske kunde hjälpa till...

Det är ett 375 liters akvarie med stativ (se bilderna nedan) med en del gamla tillbehör som renare, pumpar, värmare och en äggviterenare tror jag det hette. Jag har även korallsand samt en del koraller. Även ett litet 65 liters akvarie följer med. Sakerna är gamla men akvariet håller tätt då jag testat det.

Jag vore supertacksam för svar... Är någon intresserad så går ju det bra med men jag var mest ute efter att få veta ungefär vad man skall begära...

http://www.ravaruforum.com/fredrik/akvarie/akvarie.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för era svar. Då vet jag att jag skall dumpa av det väldigt billigt. Det enda jag tänkte på var sanden. Har 100 kg sand (typ vit korallsand). Tänkte att den kanske kunde vara värt något? Eller skall jag slänga den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det betingar ju tyvärr inget större värde, men karet kan ju faktiskt limmas om av den lite händige om siliconet skulle vara dåligt, så en knapp tusenlapp kan det nog vara värt.

Glaspriserna ökar ju ganska snabbt så för en GDS:are med liten budget så ....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det betingar ju tyvärr inget större värde, men karet kan ju faktiskt limmas om av den lite händige om siliconet skulle vara dåligt, så en knapp tusenlapp kan det nog vara värt.

Glaspriserna ökar ju ganska snabbt så för en GDS:are med liten budget så ....

Håller inte med.

För den som inte orkar lägga ut fem timmar på att limma om tanken (tänk ALL arbetstid), inte ska ha akvariet i källaren och vill sova lite bättre på kvällarna tycker jag inte man ska köpa akvariumet.

Om du inte ska ha akvariumet i källare med brunn skulle jag inte rekomendera att köpa ett så gammalt akvarium. Särskilt inte till saltvatten. Att snåla in cash på akvariumet är i mina ögon det dummaste man kan göra. Tänk efter två-fem år när du har koraller, LS, firrar och annat värt ca10.000-20.000:-, då vore de rätt trisst om limmningen skulle lossna när man inte är hemma (det är då det händer ha ha ha). Allt för att man snåla in 1000:- på det viktigaste, låter det bra?!

Ställningen kostar ca1000:- ny och den blir inte mycket sämre eller fulare på 1000år, den är med andra ord det ända som är värt någonting i materialväg enligt mig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...