Nizztos Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Önskar ID på detta djur. Ser ut some ett litet huvud med ett par korta antenner som sticker ut ur ett rör. Rörets ytterdiameter är ca 2mm. Ursäkta att bilden är lite suddig, men jag är inte bäst i världen med en kamera. Citera
Laggeman Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Hehe, ser ju häftig ut. Ser ju nästan ut som en snigel som gömmer sig. Citera
Lakestream Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Jag har ett par av dem oxå. Det coolaste är att de fiskar med nät. Nån sorts mask är det ju men vet inte vilken art. Citera
Heritage Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Hmm, kul om någon kan svara på vad det är. Jag har suttit många gånger och tittat på en likadan i mitt kar. Skickar som sagt ut ett nät, ser ut som spindel nät, och halar in det igen efter ett tag. Som sagt, jag har inget id men kanske någon som har? Citera
Bioted Marine Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Det är en slags snigel som lever i sitt rör hela livet. Jag har skrivit namnet på denna tidigare här på guiden men hinner inte riktigt leta. Jag ska kika i mina böcker när jag kommer hem ikväll. Citera
Christer T Postat 8 augusti 2007 Postat 8 augusti 2007 Troligen Petaloconchus möjligen men knappast Serpulorbis. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.