Dimorb Postat 11 juni 2004 Postat 11 juni 2004 Skulle behöva hjälp med att finna namnen på följande koraller så om någon vet vad nedanstående bilder föreställer tveka inte att skicka in rätt svar .Tacksam för alla hjälp Citera
jimmy Postat 11 juni 2004 Postat 11 juni 2004 Vet inte vad den översta heter men det är väll samma på dom två översta vilket är helt normalt att den drar ihop sig ibland.Den nedre är som Filip säger en sacrophyton Citera
Dimorb Postat 11 juni 2004 Författare Postat 11 juni 2004 Är det också en sacropyton då har jag tre st som ser helt olika ut.De två översta är inte samma korall men det är rätt att bild #2 inte är särskilt utslagen känns som om den får för lite ljus.Skall posta mina andra så kallade sacropyton så skall vi se:Är det också sarcophyton ??De ser helt olika ut. Olika polyper och allting. Citera
jerkerw Postat 11 juni 2004 Postat 11 juni 2004 Mitt förslag ärBild 1 CapnellaBild 2 ? måste se den med polyperna uteBild 3 LobophytumBild 4 Sarcophytum (Ehrenbergi?)Bild 5 Sarcophytum (Tenuispic...?)Jerker Citera
Dykaren Postat 12 juni 2004 Postat 12 juni 2004 1 = Capnella2 = Lobophytum 3 = Sinularia eller Sarcophyton4 = Sarcophyton5 = Sarcophyton Citera
wrang Postat 12 juni 2004 Postat 12 juni 2004 1 = Capnella2 = Devil's Finger (Lobophytum sp)Utslagen 3 = Sinularia4 = Sarcophyton glaucum5 = Sarcophyton ehrenbergi Citera
Dimorb Postat 12 juni 2004 Författare Postat 12 juni 2004 Tusen tack alla som har hjälpt till med identifieringen.Skall försöka lista lite själv men lite på ert ord nu . Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.